ویژه برنامه های رادیو جوان برای ایام رحلت پیامبر (ص ) و شهادت امام حسن (ع)
ویژه برنامه های رادیو جوان برای ایام رحلت پیامبر (ص ) و شهادت امام حسن (ع)


علیرضا محمدنیا مدیر گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان درباره ویژه برنامه‌های رادیو جوان در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به خبرنگار فارس گفت: ویژه برنامه رادیویی «با تو حالم خوبه» رادیو جوان به موضوع سیره زندگی امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد. در این ویژه برنامه، به بررسی رفتار، صفات و چگونگی زندگی این دو شخصیت بزرگ اسلامی خواهیم پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر اکرم(ص) دو شخصیت مهم و الگو برای همه مسلمانان هستند. زندگی این دو شخصیت بزرگ در تاریخ اسلام پر از معجزات بوده است و در برنامه‌های ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) سعی خواهد شد تا با استفاده از منابع قرآن و روایات نورانی، به صحبت در مورد صبر و عبور از آزمایش های سخت زندگانی و نقش الگوپذیر پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بپردازیم.

محمدنیا مدیر تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان توضیح داد: در این ویژه برنامه، قرار است ارزش‌ها، اندیشه‌ها و پیام‌هایی را که از زندگی این دو عزیز به دست آمده است را به مخاطبین منتقل کنیم.

ویژه برنامه «با تو حالم خوبه» به تهیه‌کنندگی مجتبی حسنی و به اجرای سینا جلالیان و ابوالفضل اینانلو، از بیست و دوم الی بیست و پنجم شهریور، از مکان مقدس حرم امام رضا «علیه اسلام» هر شب، ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱ به صورت زنده روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز از  شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

نگاهی به سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) در «‌من به تو نزدیکم»

علیرضا محمدنیا مدیر تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان درباره دیگر ویژه برنامه رادیو جوان عنوان کرد: برنامه «‌من به تو نزدیکم» به مناسبت ایام سوگواری ۲۸ صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از شبکه جوان پخش خواهد شد. این برنامه با محتوایی از سبک زندگی اسلامی و اخلاقیات پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ارائه خواهد شد.

وی افزود: این برنامه شامل بررسی زندگی‌نامه و خصوصیات شخصیت‌های مذکور، توصیه‌های اخلاقی  و سایر موضوعات مفید و الهام‌بخش خواهد بود و  با الهام از سبک زندگی اسلامی و اخلاقیات پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، محتوایی ارزشمند را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. همچنین به بررسی زندگی‌نامه و خصوصیات شخصیت‌های مذکور و توصیه‌های اخلاقی و انتقال پیام‌های ارزشمند می پردازد.

ویژه برنامه «من به تو نزدیکم» به تهیه کنندگی معصومه ملالو و به اجرای رامتین چیت سازان و محدثه صارمی و با حضور کارشناسان حوزه تاریخ و معارف اسلامی در روزهای بیست سوم و بیست و چهارم شهریور ساعت ۹:۰۰ الی ۱۱:۰۰ از شبکه رادیویی جوان روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می شود.

توجه به اشتراکات فرهنگی مسلمانان در «امت رسول الله»

علیرضا محمدنیا درباره ویژه برنامه «امت رسول الله» گفت: این برنامه هدف دارد و آن هم افزایش وحدت در جهان اسلام است. با توجه به تنوع فرهنگی و زبانی کشورهای مسلمان، این برنامه به منظور نقل و قول مسلمانان از سراسر جهان درباره ارادت و احترامشان به پیامبر اکرم(ص) می‌پردازد. این ارتباطات و اشتراکات فرهنگی بین کشورها، به ویژه در این موقعیت مهم، به وحدت و همبستگی اسلامی کمک می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این، در این برنامه به بررسی نقش محوری و ستونی پیامبر(ص) در تقریب و تجمیع ادیان جهان اسلامی پرداخته می‌شود. بنابراین، در این برنامه به بررسی اثرگذاری و تأثیرات پیامبر اکرم(ص) در تقریب و اتحاد ادیان در جهان اسلامی می‌پردازیم.

ویژه برنامه «امت رسول الله» کاری از گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان به تهیه‌کنندگی فاطمه قنبری، روز  بیست‌وسوم شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/28017/

Scan to visit this page: