شهید احمد عابدی
شهید احمد عابدی


۸ اردیبهشت ۱۳۶۶

احمد در روستای ده خیر از توابع شهرستان داراب متولد می شود و در خانواده ای مذهبی و با مهربانی مادری دلسوز دوره ی تکامل و رشد خود را پشت سر می گذارد.

در سال ۱۳۵۲ در روستای زادگاه خود وارد دبستان می شود، مشتاقانه درس می خواند و در سرمای زمستان و گرمای تابستان، نخستین دانش آموزی است که در کلاس حاضر می شود و دل به آموزش های معلم خود می سپرد و وقتی به سبب بیماری در یکی از بیمارستان های شیراز بستری می شود، از دوری مدرسه شکوه می کند و نگران درس هایش می شود.

هم زمان با پنجمین سال تحصیلی ابتدایی، با مسجد انس و الفت می گیرد و نمازش را به جماعت برگزار می کند و جان و روحش را با بندگی خدا آرامش می بخشد. او از همان دوران کودکی علاقه ی فراوانش را به شغل پزشکی، به صورت بازی های کودکانه نشان می دهد و خود نقش پزشک را به عهده می گیرد.

احمد به سبب هوش و ذکاوت سرشاری که دارد با موفقیت تحصیلات دوره ی ابتدایی را به پایان می رساند و برای تحصیلات دوره ی راهنمایی در آزمون ورودی مدرسه ی راهنمایی شبانه روزی توحید شرکت می کند و با پذیرفته شدن در آن جا به تحصیل می پردازد.

او با پشت سر گذاردن دوره ی راهنمایی، وارد دبیرستان شبانه روزی توحید شیراز می شود و در سال اول دبیرستان به روستای خود مراجعت می کند و با کسب اجازه از محضر پدر، به سوی جبهه های حق علیه باطل می شتابد.

احمد هر بار که از صحنه های دفاع مقدس باز می گردد ، شوق و اشتیاقش به جبهه فزونی می گیرد و ایثارگری های سلحشوران اسلام را از یاد نمی برد.

سال ۱۳۶۴ تحصیلاتش را در دبیرستان به پایان می رساند و با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها، در رشته ی پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته می شود و در دانشکده ی پزشکی به تحصیل می پردازد.

او پس از مدتی بار دیگر شیدایی جبهه عزم او را برای رفتن جزم می کند و با دل کندن از دانشگاه، در صحنه های دفاع مقدس حضور می یابد و زمانی که بر ضد دشمن می جنگد، زخم خصم بر پیکرش می نشیند و مجروحش می کند.

او در مدت ۲ سال تحصیل در دانشگاه، ۵ بار در میدان های پیکار با دشمن حضور می یابد . احمد در اوایل سال ۱۳۶۶ بار دیگر مجروح می شود و برای مداوا باز میگردد، اما به زودی و با آن که به سلامت کامل دست پیدا نکرده است، تصمیم می گیرد و بار دیگر عازم جبهه می شود.

او برای آخرین بار سنت حسنه و پسندیده ی صله ی رحم را به جا می آورد و از دوستان و بستگان خود طلب بخشش می کند؛ سپس راه جبهه را در پیش می گیرد.

زمانی که بهار به گل و شکوفه نشسته بود و دشت و صحرا، شوق شکفتن شقایق داشت، خواب پدر به حقیقت می پیوندد و احمد روز هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ به شهادت می رسد و به آروزی شیرین خود دست پیدا می کند و در جوار رحمت الهی آرام می گیرد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/28006/

Scan to visit this page: