اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار می شود
اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار می شود


 فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران از برگزاری اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید این استان همزمان با اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد ذوالقدر از برگزاری اولین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران خبر داد و گفت: کنگره ملی شهدای استان تهران در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با حضور شخصیت‌های ملی و کشوری و بیش از یک هزار میهمان در حرم امام خمینی رحمت الله علیه برگزار می‌شود.

ذوالقدر بیان داشت: باید با نگاه ارزشی همه بضاعت‌های خود را برای برگزاری کنگره در طبق اخلاص قرار دهیم و با همه توان در این رویداد وارد شویم، چرا که این یک فرصت ارزشی و انقلابی است و ما باید شأن شهدا و استان تهران را با برگزاری این کنگره به جا بیاوریم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس تاریخ ما را تغذیه می‌کند و همچنین جمله تاریخی امام راحل (ره) که حفظ یک پیروزی از اصل آن واجب تر است، ما باید آثار و خاطرات و محتوای دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم تا بر غنای آن بیافزاییم.

وی افزود: اولین جلسه کنگره با کمیته‌های داخلی سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران برگزار شده است و از هم اکنون هر کمیته موظف است کارهایی را که به آنان محول شده تا تاریخ برگزاری کنگره به نحو احسنت انجام دهند.

ذوالقدر عنوان داشت: تاکنون تصاویر بیش از هشت هزار شهید در شهرهای مختلف استان تهران و حدود سه میلیون سند هم در عرصه دفاع مقدس مربوط به شهدا جمع آوری شده است و در حوزه کتاب هم هشت جلد کتاب در خصوص شهدا نشر و حدود ۲۰ فیلم کوتاه هم از فرماندهان دفاع مقدس استان تهران از رسانه ملی پخش شده است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا بیان داشت: تا کنون حدود ۴۰۰ یادواره شهدا در شهرستان‌های استان تهران برگزار شده است و قرار بر این است تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰۰ یادواره شهید دیگر در سطح استان تهران برگزار شود و در ضمن در شش ماهه سال جاری حدود ۴۵۰۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا دیدار نمودند انشاالله بقیه دیدارها هم قبل برگزاری کنگره شهدا انجام خواهد گرفت.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27977/

Scan to visit this page: