کتاب عصرهای کریسکان
کتاب عصرهای کریسکان


این کتاب را انتشارات سوره مهر در 280 صفحه و با قطع رقعی چاپ و منتشر کرده است.

در کتاب عصر های کریسکان نویسنده کتاب (کیانوش گلزار راغب) ماموریت‌ها و حوادثی را روایت می‌کند که در زمان دفاع مقدس برای امیر سعیدزاده در منطقه کریسکان کردستان اتفاق افتاده است. این اتفاقات، کمی قبل از انقلاب شروع می‌شود و در این بین خاطرات، همسر او نیز به صورت یک فصل در میان گفته می‌شود.

کتاب عصر های کریسکان تا به این لحظه در شبکه جهانی موفق شده امتیاز 4.22 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. چیزی که کتاب عصر های کریسکان را از سایر کتاب های حوزه دفاع مقدس جدا کرده، زندگی جذاب راوی این کتاب؛ یعنی آقای امیر سعیدزاده است.

آقای سعید زاده یک هموطن کرد و سنی مذهب است و به صورت رسمی نیروی هیچ ارگان و یا سازمانی نیست. او نیرویی خودسر حساب می‌شود که در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی حضور پیدا می‌کند و حتی برای مأموریت‌های اطلاعاتی و شناسایی به عراق اعزام می‌شود. او در این کتاب به بیان خاطرات خود در زندان‌های حزب دموکرات کردستان می‌پردازد.

سعیدزاده در کتاب عصرهای کریسکان شناختی بی‌نظیر از روابط داخلی کومله و دموکرات می‌دهد و از جنایت‌های این گروهک‌ها و  رذالت‌ها و خیانت‌های آن‌ها در حق کردها پرده برمی‌دارد. او در جاهایی از روایتش دردمندانه از چوب حراج زدن به عفت زن باحیای کرد توسط کومله و دموکرات غمنامه می‌سراید!
پیشنهاد می‌کنیم مصاحبۀ ایشان در برنامۀ بدون تعارف را برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با شخصیت ایشان حتماً ببینید.

همچنین ما در وبسایت جریان کتاب یک ویدئو مخصوص برای معرفی این کتاب تولید کرده‌ایم که با مراجعه به صفحۀ کتاب عصرهای کریسکان می‌توانید آن را مشاهده کنید.

اولین موردی که در هنگام خواندن این کتاب در کنار اشتباهات مربوط به ویراستاری و ساختاربندی کتاب توجه را به خود جلب می‌کند، این است که کتاب عصر های کریسکان بیشتر از اینکه کتاب باشد، شبیه یک دفترچه خاطرات نوشته شده است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعاتی همانند جنایت‌های حزب کومله، دموکرات و سایر احزاب تجزیه‌طلب غرب کشور علاقه دارید و دوست دارید یک کتاب جذاب و خوش‌خوان در زمینه دفاع مقدس بخوانید، حتماً کتاب عصرهای کریسکان را مطالعه کنید تا از وضعیت غرب کشور در قبل از انقلاب تا سال‌های بعد از جنگ مطلع شوید.

با پررویی وارد خانه شد. کلت سعید را گذاشته بودم لای متکای بچه.

همین که وارد خانه شد متکا را از پنجره اتاق انداختم توی حیاط پدرشوهرم و او متوجه نشد.
تمام اثاثیه منزل را بهم ریخت و آلبوم عکس شوهرم را ورق زد.
عکس سعید و بچه‌ها‌ی سپاه را درآورد و خواست با خودش ببرد که جلویش را گرفتم و نگذاشتم.

گفتم: «‌اگه تو نظامی‌ هستی چطور بدون مجوز وارد منزل من شدی؟
لعنت به اون دولت و نظامی ‌که مأمورانش بدون مجوز وارد خونه مردم بشن.
الان زنگ می‌زنم سپاه تا ببینم با چه مجوزی وارد خونه یه زن نامحرم شدی.»
کلی به نظام و سپاه و ارتش و مملکت بد و بیراه گفتم.
باورش شد طرفدار نظام نیستم. خنده‌اش گرفت و گفت: «‌بابا شما که از خودمانین. ضد انقلابین!»
در این موقع سفره پهن بود و مختصر نان و ماستی داشتیم.
سقف خانه چکه می‌کرد و سطل و کاسه و بشقاب روی فرش‌ها‌ چیده بودم تا آب‌ها‌ جمع شود.
شُرشُر روی فرش‌ها‌ آب می‌چکید. همین که اوضاع آشفته ما را دید، خندید و گفت:
«‌بابا شما اگه طرفدار دولت بودین که این وضعتان نبود.»


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27857/

Scan to visit this page: