شهید مجید صانعی موفق
شهید مجید صانعی موفق


۲۷ مهرماه ۱۳۹۴

مجید صانعی موفق

تاریخ تولد: 28 خرداد 1358

محل تولد: همدان

تاریخ شهادت: 27 مهر 1394

محل شهادت: سوریه

زندگی نامه

مجید صانعی موفق دربیست و هشتمین روز از خرداد ماه سال ۱۳۵۸ در همدان متولد شد.
از جمله افراد مخلصی بود که تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب و تربیت سرباز برای ولایت و حضرت صاحب زمان(عج) کرده بود.
ایشان رییس کمیته بازرسی هیات ورزش های رزمی استان همدان؛ بنیان گذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در استان همدان بودند.
عاقبت در تاریخ 23 مهر ماه سال 1394 در دفاع از حرم آل الله در سوریه در سن 36 سالگی به درجه عظیم شهادت نائل گردید. از ایشان یک فرزند پسر به یادگار مانده است.
مزارش در گلزار شهدای همدان واقع است.
عکس امام خمینی کو؟
یه روز که حاج مجید صانعی موفق(مدافع حرم )اومده بود خونه ما و داشتیم در مورد یک سری مسابقات ورزشی برنامه ریزی می کردیم چشمش به عکس امام خامنه ای افتاد که روی دیوار بود با حالت ناراحتی ازم پرسید که چرا فقط عکس امام خامنه ای رو گذاشتی پس عکس امام خمینی کو؟ من بهشون گفتم که فقط عکس امام خامنه ای رو داشتم. حاجی برام توضیح داد که منظورش چی بود، از این حرف، گفت اگه ما فقط از عکس امام خامنه ای استفاده کنیم به تنهایی، اونای که مرضی نسبت به انقلاب توی دلشون هست پیش خودشون گمان می کنن که ما فقط به شخص وابسته هستیم و چون دیگه امام خمینی از دنیا رفتن ما با راه امام کاری نداریم و با جابجا شدن رهبری ما هم راهمون رو عوض می کنیم ولی اگه از عکس دو تا بزرگوار باهم استفاده کنیم معلوم میشه که هم شخص رهبری برامون مهمه هم راه و روش ولی فقیه که از امام خمینی شروع شده. من هم از فردا عکس دو تا امام عزیز رو باهم گذاشتم توی خونه هر جا که هم میرم به دوستان سفارش همین کار رو می کنم.
خادم افتخاری
علاقه خاصی به امام زاده عبدالله داشت.
همیشه اکثر قراراشو یا توی امام زاده می گذاشت یا اطراف امام زاده، خود منم اولین بار که خواستم ببینمش توی امام زاده قرار گذاشتیم.
یادمه مدتی قبل رفتن با هم و یکی از دوستان رفتیم امام زاده چند ساعتی رو اون جا با هم بودیم و حرف زدیم آخر سر با آقامجید رفتیم و از آقای حسینی(خادم امام زاده) فرم خادم افتخاری گرفتیم و قرار بودش فرم را تکمیل کنیم و به همراه عکس و مدارک بعداً ببریم براشون، روزای آخر که در تماس بودیم بهم گفتش فرم را توی اسباب کشی قبلی گم کرده و برم براش یه فرم بگیرم. حالا فرم رو که نگاه می کنم گریه امانم نمی دهد.
غسل شهادت
چیزی به من نمی‌گفت. مجید وقتی رفت با من خداحافظی هم نکرد؛ یعنی درست وقت رفتنش طه به شدت مریض بود و ما در بیمارستان بودیم که به او زنگ زدند که خودش را برساند. او هم مدام در بیمارستان راه می‌رفت و به من نگاه می‌کرد و می‌گفت چه کنم. بالاخره با مسئولیت خودمان طه را از بیمارستان ترخیص کردیم و به خانه برگشتیم تا رسیدیم مجید غسل شهادت کرد و با عجله رفت من هم دوباره طه را به بیمارستان بردم اصلا تبش بند نمی‌آمد.
فردا صبح که مجید از فرودگاه زنگ زد و از طه پرسید “گفتم حالش همان طور است هنوز تب دارد”. تا سه شب من درگیر دکتر و بیمارستان بودم تازه شب سوم که مجید زنگ زد به او گفتم: “بی‌معرفت حالا این قدر هول بودی که بدون خداحافظی از من بروی !؟….”
شهادت
مجيد در روند عملياتي كه در 23 مهر ماه سال 1394 در حلب سوريه اتفاق افتاد به شهادت رسيد. مسئوليت ايشان در عمليات به عنوان نيروي تيربارچي بود. شب قبل از شهادت به گفته همرزمان و دوستانش بسيار از خود رشادت نشان داده بود. بسياري از داعشي‌ها را به هلاكت رسانده بود و در ادامه عمليات كه فرداي آن روز بود، از ناحيه پهلو تير خورده و در ظهر 23 مهر ماه 1394 به شهادت رسيده بود. خبر شهادتش را خودش به همرزمانش داده بود و به آن ها گفته بود كه در عمليات آتي شهيد خواهد شد.

دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27757/

Scan to visit this page: