شهید مهدی موحدنیا
شهید مهدی موحدنیا


۲۷ آبان ۱۳۹۶

مهدی موحدنیا

محل تولد: سبزوار

تاریخ تولد: 1366/1/18

تاریخ شهادت: 1396/8/27

محل شهادت: بوکمال

تحصیلات: مهندسی تكنولوژی برق گرایش قدرت

دانشگاه:  آزاد اسلامی واحد سبزوار

زندگی نامه

شهید مهدی موحدنیا در خانواده ی مذهبی و ولایتمدار به تاریخ ۱۸فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در شهرستان سبزوار به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوران مختلف سنی و تحصیلی ، در بین دوستان و آشنایان به شخصی سالم و شوخ طبع و در کار جدی شهرت یافت.

شهید موحدنیا از پیشتازان کارهای فرهنگی سطح شهرستان سبزوار و دیار سربداران بود. از برپایی و علم کردن عمود تكیه های مراسمات عزاداری ، ایستگاه های فرهنگی و صلواتی ، یادواره های شهدا ، برگزار کننده و حاضر در گروه های جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم ، اعزام و شرکت در اردوهای مناطق جنگی راهیان نور ، تنها قسمت کوچكی از رزومه ی بیشمار این شهید بزرگوار است.

شهید مهندس مهدی موحد نیا تحصیلات خود را در سطح دانشگاهی در سال ۱۳۹۱ در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی تكنولوژی برق گرایش قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار به سرانجام رساند. از شاخصه ی اصلی مهدی مخلص بودن او در امور با عَلَم بسیج بود.

او از بسیجیان فعال پایگاه مقاومت بسیج شهید شجیعی سبزوار بود و در مقطع تحصیلات دانشگاهی این عَلَم را با نام بسیج دانشجویی استوار تر کرد و خدمت مخلصانه ی خود را در حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد سبزوار ادامه داد.

شهید مدافع حرم، مهندس مهدی موحد نیا از فعالان و عضو شورای حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار بود و قبل از آن جزو خادمان افتخاری آستان مقدس شهدای گمنام ، مزارشهدا ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار بود.

مهدی موحدنیا پس از پایان تحصیلات به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از مدت کوتاهی با جریان منحوس تكفیری در کشورهای همسایه مواجه شد. مهدی که نمی توانست حتی صدای پلیدان تكفیری را در رسانه ها تحمل کند چه رسد به حضور آن داعشی های پست فطرت را در حریم ناموس خدا ، پس ، زره رزم را به تن کرد و با وجود اینكه صاحب خانواده و فرزند بود با توکل به خدا به میادین نبرد حق علیه کفر پا گذاشت.

مدت های زیادی در منطقه های نبرد به مبارزه ادامه داد که در نهایت ، خداوند در ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۶ در منطقه البوکمال سوریه قسمتش را شهادت قرار داد. اخلاص ، شهامت و شجاعت ، پیگیری و جدی بودن در امور و شوخ طبعی با دوستان از بارزترین مشخصه هایی است که همرزمان این شهید بزرگوار بر می شمارند.

چند روز پس از ریخته شدن خون گرانبهای شهید والامقام مهندس مهدی موحدنیا با پیروزی صددرصدی جبهه مقاومت در منطقه روبه رو شدیم و نام داعش برای همیشه از روی کره خاکی محو شد.

وصیت نامه

بسم رب اُم زینب(س)

سلام به همسر عزیزم

سلام به پدر و مادر عزیزم

سلام به تمام شیعیان جهان

این برای بار دوم است که دست به قلم می‌برم و به اصطلاح وصیت نامه دارم می‌نویسم و ایندفعه امیدوارتر از همیشه.

شاید یکشنبه بریم سوریه بعداز تقریبا یک سال و نیم انتظار البته خجالت می‌کشم بنویسم انتظار!!!

همسر عزیزم ازت ممنون و متشکرم بخاطر همه چیز و همه مهربونیت،بخاطر موافقت با رفتنم،بخاطر صبرت،بخاطر بغض میان گلوت و البته وصد البته هرچه دلبستگی بیشتر،دل کندن سخت‌تر و اجر و قربت نزد عمه سادات بیشتر.

فرصت عجیب و غریبی هست و باید مغتنم شمرد!!!

بعد از تقریبا هزاروچهارصد سال دوباره فرصت دفاع از بی‌بی پیدا شده و تقریبا شرایط به همان شکل سال ۶۳.

حرامیان یک طرف و پسران مادری یک طرف!! وبازهم عده‌ای کمی فرصت دفاع پیدا کرده‌اند! و بعضی ها در حسرت و می‌دانم این حسرت چقدر کشنده هست!

و البته رفیقان من همه لایق سرباز و مدافع حرم بی‌بی هستند ولی شرایط بدین گونه رقم خورده و انشااللّه در آزاد سازی قدس و به نابودی کشاندن اسرائیل همه سهیم باشیم. خدایا رفیقان من همه لایق شهادت‌اند مبادا معامله‌ای غیر از این با آنها بکنی.

پدر و مادر عزیزم از شما ممنونم بخاطر به دنیا آوردنم و بزرگ کردنم و ممانعت نکردن از رفتنم.

چقدر حس شیرینی هست دفاع از حرم!

در کل زندگی‌ام انقدر شور و شوق نداشته‌ام.

یا حضرت زینب(س) بر ساقی دشت کربلا باب الحوائج قسمت می‌دهم مارا بپذیر.

گرچه ما بدیم ما را بدان مگیر.

شاهانه ماجرای گناه گدا بگو…

مهدی موحدنیا


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27661/

Scan to visit this page: