شهید علیرضا جیلان
شهید علیرضا جیلان


۲۸ آبان ماه ۱۳۹۶

علیرضا جیلان

تحصیلات: کاردانی الکترونیک

محل تولد: بروجن چهار محال بختیاری

تاریخ تولد: 1362

تاریخ شهادت: 28 آبان 1396

محل شهادت: بوکمال

زندگی نامه

شهید مدافع حرم علیرضاجیلان اهل بروجن که در شب شهادت امام رضا علیه السلام در عملیات آزادسازی بوکمال به مقام رفیع شهادت رسید وی به طور داوطلبانه و بسیجی‌وار مدت زیادی در جهاد فی سبیل الله در سوریه حاضر شد

این شهید بزرگوار  چند ماه پیش در سوریه بود که خبر فوت مادرش را شنید و به ایران آمد اما به دلیل نیاز به حضورش در جبهه بعد از ۱۰ روز با پدر، همسر و تنها فرزندش وداع کرده و به یاری هم‌رزمانشان شتافت…علیرضا جیلان بروجنی در هشتمین اعزام خود حسینی شد و به عموی شهیدش (علیرضا جیلان) که دقیقا هم نام خودش بود (اسم عموی شهید را بر ایشان گذاشته بودند) و 30 سال پیش در دفاع مقدس در خوزستان آسمانی شده بود پیوست.

وصیت نامه

من مالى ندارم كه به كسى يا به اسلام اهدائى كنم . اما تنها چيزى كه در وجودم بود فقط جان من بود كه توانستم اين جان رادر اختيار اسلام عزيز بگذارم .

«انا لله وانا الیه راجعون :بدرستى که ما از خدائیم و بازگشتمان بسوى اوست »
با درود وسلام برپیامبران وامامان وحضرت حجت بن الحسن حضرت مهدى (عج ) ونائب برحقش بنیانگذار جمهورى اسلامى به رهبرى پیامبرگونه او حضرت امام خمینى وبا درود وسلام برتمامى شهیدان ازصدر اسلام مخصوصا حسین بن على (ع ) تا بحال وسلام ودرود بر تمام رزمندگان در جبهه ها وبادرود برتمام خانواده شهیدان وبا درودوسلام فراوان به خانواده عزیزم پدرومادر وبرادرانم وصیت نامه خود را آغازمیکنم .من مالى ندارم که به کسى یابه اسلام اهدائى کنم اما تنها چیزى که در وجودم بود فقط جان من بود که توانستم این جان رادر اختیار اسلام عزیز بگذارم ودوسه پیامى دارم که اولین پیام به خانواده‌خودم‌است‌وخوشاشماپدرومادر که چنین فرزندى رابه سن بلوغ رساندید وبه یارى اسلام فرستادید وشما اى پدر ومادر عزیزم ناراحت نباشید شما خدمتى بزرگ به اسلام کرده اید .پیامى به شما دارم اینکه نباید شما پس ازشهادت من ناراحت باشید .شما اسلام را یارى کنید نگذارید خون شهداء پایمال شود. وهمانطور که رزمندگان عزیز در جبهه ها خون پاکشان را اهدائى اسلام عزیز مى کنند شما مسئولید که نگذارید خون ماودیگربرادران پایمال شود .پیامى که به ملت ایران وشهر خودمان دارم این است که اى مردم مستضعف ایران شماباید نگذارید خون عزیزان خود هدربرودشمابایدازهرگونه بى حجابى وغیره در شهرستانها جلوگیرى کنید .کمى اى خواهران بى حجاب فکر کنید ببینید که برادران مادر جبهه ها براى چى شهید مى شوند آیا نه فقط براى اسلام است شما خواهران مسئولیددرقبال‌یکایک خون این شهیدان .ویکى دیگر ازپیامهاى من این‌است که اى مردم در بین نمازها امام عزیزمان را دعا کنید .دعا،دعا،دعا،تنها دعا را از یادتان  نرود واین همان پیامى است که براى خانواده عزیز خودم هم دارم .من از پدر ومادرم مخصوصا مادرم حلالیت مى طلبم .ازبرادرانم وخواهرم وعمو وزن عمو وتمام خویشان حلالیت مى طلبم .اگر در خانه من تندخوئى یا بد رفتارى داشتم مى بخشید .ازتمام همسایگان حلالیت مى طلبم .

خدانگهدار
علیرضا جیـــــــــــلان


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27632/

Scan to visit this page: