شهید پیمان محمد ظاهری
شهید پیمان محمد ظاهری


۹ بهمن ماه ۱۳۹۳

پیمان محمد ظاهری

تحصیلات: کاردانی حسابداری

محل تولد: تویسرکان

تاریخ تولد: 1369/8/15

تاریخ شهادت: 1393/11/9

محل شهادت: لار فارس درگیری با اشرار

زندگی نامه

روز جمعه دهم بهمن ماه سال 1393 در پی شناسایی دو سارق شرور و سابقه دار در شهرستان لار از توابع استان خوزستان نیروهای انتظامی وارد عمل شدند که در حین روند تعقیب و گریز دو نفر از ماموران نیروی دو نفر انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند شهید گروهبان یکم پیمان محمد ظاهری 23 ساله و متولد منطقه سرابی تویسرکان یکی از شهدای این درگیری بود .

این شهید گرانقدر بعد از اتمام تحصیلش به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود و در طول خدمت در استخدامی نیرو انتظامی شرکت کرده و پذیرفته می شود ، در یک خانواده ی مذهبی و خیلی ساده چشم به جهان می گذارد ، پدر ایشان استاد بنا کشاورز بوده و مادر هم خانه دار ، شهید گرانقدر دارای دو برادر ، از خلقیات بارز این شهید کمک به پدر و مادر می باشد ، به گونه ای که از محل خدمت مرخصی گرفته و برای کمک در کار کشاورزی به پدر خدمت می کردند ، هم زمان با دوران شاغلیت از تحصیل جا نماند و مادامی که شهید شدند دانشجوی دانشگاه تویسرکان بود ، در طول سابقه شش سال خدمت در نیروی انتظامی در شهر های تایباد خراسان رضوی ، خرم آباد و توسیرکان حضور داشته است . بعد از درگیری با شرور سابقه دار منطقه لالی از سه ناحیه مورد اصابت گلوله قرار می گیرد که به مدت چند ساعت در اوج بی رحمی شرور به همان وضع به گروگان گرفته می شود ، بعد از اینکه کلی از خون شهید رفته بیهوش می شوند و به درجه رفیع شهادت نائل می شوند ، از توصیاتی که شهید پیمان تاکید داشتند خوش خدمتی و خوش اخلاقی با پدر و مادر می باشد .


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27618/

Scan to visit this page: