شهید هادی قربان نیا
شهید هادی قربان نیا


۱۱ خردادماه ۱۳۶۵

هادی قربان نیا

نام پدر : ستار

مقطع تحصيلي : كارشناسي

رشته تحصيلي : تاريخ

محل تولد : چالوس

تاريخ تولد : 1343/05/27

تاريخ شهادت : 1365/03/11

محل شهادت : مهران

عمليات : كربلاي 1

زندگی نامه

دانشجوى شهيد هادى قربان نيا در سال 1343 هجرى شمسى در شهر چالوس ديده به جهان گشود. در هفت سالگى با شروع تحصيلات به جهان آگاهي ها پا نهاد. اخلاق و تربيت اسلامى را از مادر مهربان و پاكدامنش و در مساجد و پاى منبر آموخت. هادى در سال 1360 با معدل بالا ديپلم گرفت و بعد از آن بلافاصله وارد بسيج شد و پس از اتمام دوره آموزش نظامى و امدادگرى چند ماهى به جبهه رفت. پس از آن وارد يكى از مدارس علميه تهران شد. بعد از مدتی دوباره راهى جبهه‏ هاى نبرد حق عليه باطل شد. زمان خدمت سربازي اش فرا رسيد و او سربازي اش را در سپاه به عنوان پاسدار مشمول گذراند و دو سال تمام در خطوط مقدم جبهه و در قسمت اطلاعات عمليات فعاليت مى‏ كرد. هادى بعد از اتمام دوره سربازي در كنكور سراسرى شركت كرد و در رشته تاريخ دانشگاه مشهد قبول شد. او با شنيدن پيام امام عزيز كه فرمودند: «رفتن به جبهه از اهم واجبات است». به پيام امامش لبيك گفت و بار ديگر بدون اينكه خانواده‏ اش در جريان باشند از دانشگاه راهى جبهه شد.

علاقه زيادى به مطالعه داشت. اوقات بيكاری در جبهه‏ ها به مطالعه مى‏ پرداخت چنانكه خود در دفترش نوشته: «در طول يك ماه و نيم پانزده كتاب مفيد خواندم». هميشه در حال عبادت خداوند بود. او همه حركات اخلاقى و رفتاری اش عبادت بود. خوش قلب و مهربان و خالص بود و هيچ گاه غيبت ديگران را نمى‏ كرد. اگر كسانى ديگر غيبت مى‏ كردند تذكر مى‏ داد. وى اكثر روزها روزه بود، حتى در هواى گرم جبهه روزه مى‏ گرفت. هميشه سعى مى‏ كرد نماز را با جماعت برگزار كند. سرانجام در عمليات كربلاى 1 در 11 خرداد 1365 مصادف با 21 ماه مبارك رمضان در جبهه مهران به شهادت رسيد

 


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27350/

Scan to visit this page: