شهید جواد غفارزاده
شهید جواد غفارزاده


۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴
جواد غفارزاده
نام پدر : بهرام
دانشگاه : امام صادق عليه السلام
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : معارف اسلامي و تبليغ
مكان تولد : اروميه (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1343
تاريخ شهادت : 1364/11/27
مكان شهادت : فاو
عمليات : والفجر 8
زندگی نامه

شهید جواد غفارزاده در بهمن ماه سال 1343 در خانواد های مذهبی، در ارومیه دیده به جهان گشود. در همان اوایل کودکی به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرد. دوران شیرین کودکی را با دسترنج پدر و زحمت های شبانه روزی مادر سپری نمود. از اوان کودکی صفا و معنویت چهره اش حاکی از آیند های پرشور و پرمهر برای او بود. در سال 1350 وارد مدرسه ی ابتدایی شد. در تمام دوران دبستان جزو شاگردان برجسته و ممتاز بود. در همین دوران، همیشه در مجالس عزاداری و تلاوت قرآن شرکت می کرد و خیلی سریع یکی از بهترین قاریان قرآن شد.
دوران ابتدایی را با موفقیت سپری کرد. با پایان گرفتن دوران ابتدایی وارد مقطع راهنمایی شد. در سال سوم راهنمایی بود که انقلاب شکوهمند اسلامی، لحظات حساسی را پشت سر می گذاشت، او نیز همانند دیگر دانش آموزان به صف مبارزه علیه رژیم پیوست و در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت فعال داشت، تا این که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. او همچنان به تحصیل ادامه داد تا وارد مقطع دبیرستان شد. در این دوران ضمن فعالیت تبلیغاتی و تربیتی در دبیرستان در گروه مسجد پنج تن آل عبا(ع) نیز فعالیت های فرهنگی تبلیغاتی بسیار چشمگیری، از جمله تشکیل کلاس های قرآن و معارف اسلامی و تدریس این دروس داشت. درکنار این فعالیت ها، شرکت مستمری در بسیج مساجد داشت در این مدت، علاقه ی شدیدی نسبت به حفظ قرآن از خود نشان داد و به زودی یکی از حافظان قرآن شد. او بعد از مدتی در حدود بیست جزء از قرآن را کاملاً حفظ کرد و در مسابقات حفظ قرآن به مقام نخست رسید. در سال های آخر دبیرستان او را به عنوان امام جماعت مدرسه انتخاب کردند. زهد، تقوا، پاکدامنی و معنویت خاص او سبب این انتخاب شد. دوستانش نسبت به او علاقه ی خاصی داشتند و او را دوست واقعی، راهنما و معلم خود می دانستند.

در سال 1362 موفق شد دیپلم خود را با معدل بالایی بگیرد و در همان سال در کنکور دانشگاه امام صادق(ع) شرکت کرد و با قبولي در رشته معارف اسلامی در اين مجموعه، مشغول به تحصیل شد. او علاقه ی شدیدی به جبهه رفتن داشت و می خواست قطره ای از دریای بیکران رزمندگان خداجو باشد، چرا که دوری از جبهه را برای خود ننگ می دانست؛ اما به علت مشکلات متعددی که داشت، به این کار موفق نشد. سرانجام در فروردین ماه 1364 با عزمي مصمم و پرشور از ایمان تصمیم گرفت به جبهه برود. به همین جهت عازم جبهه شد و مدتی در آن جا ماند. پس از بازگشت، دوباره مشغول تحصیل شد. سپس برای دومین بار، در شهریور ماه همان سال به جبهه اعزام شد و در جبهه ماند تا این که عملیات والفجر 8 با جنب و جوش پی شقراولان لشکر توحید آغاز شد. او در روز 27 بهمن ماه 1364 در عملیات «والفجر8 شرکت نمود و با دیگر همرزمانش به سوی متجاوزان بعثی حمله کرد. سرانجام آن گونه که آرزو داشت، دعوت خدا را لبیک گفت و به سوی معبود و معشوق خود شتافت.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27313/

Scan to visit this page: