شهید محمد قاره اي
شهید محمد قاره اي


۲۰ دی ماه ۱۳۶۵
محمد قاره اي
دانشگاه : مركز تربيت معلم
مكان تولد : سلماس (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1346
تاريخ شهادت : 1365/10/20
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهيد محمد قاره اي به تاريخ 1346در خانواده اي مذهبي در شهرستان سلماس ديده به جهان گشود. شش ساله بود كه پدر خود را از دست داد. با همه مشكلات زندگي سنگر مدرسه را رها نكرد تا موفق به اخذ ديپلم شد و پس از اخذ ديپلم در تربيت معلم قبول شد و طي تحصيل در تربيت معلم عضو بسيج شده و از طريق بسيج به طور داوطلبانه عازم منطقه عملياتي شلمچه گرديد. به امام عشق مي ورزيد و نوارهاي سخنراني امام و حتي رساله امام را با خود به جبهه ها برد و برقراري نظام مقدس جمهوري اسلامي را در لبيك گفتن به امام و پشتيباني از ولايت فقيه مي دانست. مادرش مي گويد كه زيباترين خاطره ام اين است كه وقتي مي خواستم ايشان را بدرقه كنم از زير قرآن عبور كند میگفتم مواظب خودت باش. گفت: «مادر، راهي را كه در پيش گرفته ايم سلامتي در كنار معبود بودن است و نبايد انتظار‌ آمدنم را داشته باشي» همان طور شد كه گفت و برنگشت.

شهيد قاره اي اين دانشجوي بسيجي اين دانشجوي پيرو خط امام مي گفت: تمامي لحظه هاي زندگي يك رزمنده در جبهه خاطره است و نمي شود آن همه ايثار و فداكاري را وصف نمود. زيرا بچه هاي رزمنده براي رفتن به خط مقدم بر يكديگر سبقت ميي گيرند و موقع خداخافظي رزمنده ها از يكديگر جهت رفتن به خط يا انجام عمليات واقعاً لحظه اي عاشقانه دست مي دهد كه قلم را ياراي توصيف آن نيست. همه افرادي كه اين دانشجوي بسيجي را مي شناسند از او به بزرگي ياد مي كنند. هرگز مادر خود را نرنجانده بود و در تمامي كارها به وي كمك مي كرد و از مادرش مي خواست كه به فعاليت پشت جبهه خود ادامه دهد. سرانجام در تاريخ 65/10/20 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای پنج به درجه شهادت نائل آمد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27310/

Scan to visit this page: