شهید سيدمحمدجواد ميرباقري
شهید سيدمحمدجواد ميرباقري


۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۵
سيدمحمدجواد ميرباقري
نام پدر : سيد عيسي
دانشگاه : دانشگاه علوم قضایی قم
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : الهيات
مكان تولد : قم (قم)
تاريخ تولد : 1345/01/01
تاريخ شهادت : 1365/02/29
مكان شهادت : جزيره مجنون
بسمه تعالی

” الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی أَعْدائِهِمْ أَجْمَعِینَ مِنَ الْآنَ إِلَی قِیَامِ یَوْمِ الدِّین ”

“كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةُ لِلْوالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَى الْمُتَّقِينَ”

دستور داده شده که چون یکی از شما را مرگ فرا رسد اگر دارای متاع دنیاست وصیت کند. برای پدر و مادر و خویشان به چیزی شایسته عدل این کار سزاوار مقام پرهیزکاران است.

وصیت نامه ام را شروع می کنم با این عبارت:

“رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِالْإِسْلاَمِ دِيناً وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّاً بِعَلِيٍّ إِمَاماً وَ بِالْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى‏ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْخَلَفِ الصَّالِحِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ أَئِمَّةً وَ سَادَةً وَ قَادَةً بِهِمْ أَتَوَلَّى وَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ أَتَبَرَّأُ”

و ایمان و یقین دارم به اینکه قیامت و نشر و حشر و پل صراط و بهشت و جهنم حقیقت است و از خداوند می خواهم که مرا در این راه پر خطری که در پیش داریم و دارم در این سفری که نه به راهش آشنائی دارم و نه می دانم منزلم کجاست مرا با کاروان جدم امام حسین (ع) و آل عبا همراه گرداند که راهنمای این راه پر خطر و پر از فراز و نشیب می باشند و دست من غرق شده در دریاهای سیاه دنیا را به صاحب کشتی نجات محمد و آل محمد (ص) برساند. اما توصیه و وصیتی که به همه از خانواده گرفته تا به دوستان و خویشان و مردم می کنم این است که نماز را فراموش نکنید “أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ”

ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاوت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور بردباران است

و آتش هائی را که در پیشتان توسط گناهان افروخته اید توسط نماز پایه و اساس دین و بالاترین ذکر خدا خاموش نمائید. که:” الصّــــلاةُ عمــــودُ الــدّیـــن وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ” و ضمن اینکه نماز می خوانید نماز را به پا دارید که نماز دور کننده فسادها و تباهی ها در جامعه می باشد. ثانیا با نام خدا برنامه و کارهایتان را بچینید و با یاد خدا قلب هایتان را آرامش و تسکین بخشید و برای خدا حرکت و عمل کنید. و سپاسگذار نعمت هائی که خداوند به شما مردم عنایت کرده باشید و از کفران نعمت هایش بپرهیزید که مبادا خداوند جل جلاله شما را فراموش کند و روی لطف و عنایتش را از شما بردارد. “فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِی وَلاَ تَكْفُرُونِ”. پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و سپس شکر نعمت به جا آرید و کفران نعمت نکنید.

ثالثا اگر می خواهید اکر می خواهید سالم به منزل برسید به ریسمان الهی که همان اسرف الانبیا و خانم المرسلین حضرت محمد (ص) و ائمه ی هدی خصوصا 《سیدالشهدا》صاحب المصیبه (ع) می باشد بپرهیزید که پیروزی و موفقیت شما در اتحاد و اتفاق تان می باشد.”إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی” 1. یک، کتاب خدا که خدا می فرماید؛ “هَذَا بَيَانٌ لِّلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِّلْمُتَّقِينَ” این کتاب خدا و آیات مذکوره حجت و بیانی است برای عموم مردم و راهنما و پندی برای مرهیزکاران می باشد و دوم عترت و اهل بیت رسول خدا (ص) می باشد که امان اهل زمین اند که تمام این جهان به خاطر گل سر سبد و با وجود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به وجود آمده است “لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ” ای مردم، دوستان، خویشان و ای خانواده عزیزم که حاضر شدید پسرتان در راه خدا بجنگد و دوری را تحمل کردید حال باز هم تحمل کنید که شما هم در این دنیا نخواهید ماند شما هم به همین زودی بدان جائی خواهید آمد که من رفتم ولی بهترین چاره که می دانم چاره درد ماست و ما را در آن سرا به یک دیگر می رساند این است:

1.صبر، در شهادتمان صبر کنید که خداوند با صابران است و صابران را وست دارد.

2. از توسل به ائمه اطهار علیهم السلام یک آن غافل نباشید و از خداوند بخواهید که بهمان روش و زندگی و مردن که آنان داشتند برای شما نیز باشد. “اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ احْشُرْنَا فِي زُمْرَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد” نکند ای مردم تعزیه داری کنید به زیارت ائمه و مخصوصا امام حسین بروید و صحبت و خوشحالی به غذاهای خوب ولی حسین بن علی (ع) کشته شده است گرد آلود، صهوم، مغموم، تشنه و گرسنه، زائر او، عزادار او هم باید با این صفات باشد. ” لَا تَزُورُونَ خَيْرٌ مِنْ أَنْ تزورون”

در غیر این صورت ترک زیارت بهتر از زیارت کردن می باشد. ای مردم نکند از این جنگ کوچک خسته بشوید در کار دین سستی کنید “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ” ای اهل ایمان در کار دین صبور باشید و یکدیگر را به بردباری و پایداری سفارش کنید و مراقب کارد دشمن بوده از خدا بترسید باشد که پیروز و رستگار شوید. و در اثر سستی دنیال بهانه بروید و از جنگ دست بکشید د به جهاد در راه خدا تن در ندهید و آنگونه افرادی نباشید که چون گفته می شود به آن ها بیائید در راه خدا جهاد کنید و با دفاع کنید عذر آورند که اگر فنون رزم را می دانستیم به پیروی از شما می جنگیدیم.

“وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا” بروید در راه خدا بجنگید و واهمه ای نداشته باشید که اگر کشته شوید یا بمیرید غم ندارید که به رحمت ایزدی پیوسته و به سوی خدا محشور خواهید شد.

“وَلَئِن مُّتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَى اللَّهِ تُحْشَرُونَ” دنبال رو امامتان باشید و گوش به فرمان او بجنگید و از کشته شدن نهراسید و مقاومت کنید که بسیار رخ داده که پیغمبری جمعیت زیادی از پیروانش کشته شده است. و با این حال اهل ایمان با سختی هائی که در راه خدا به آن ها رسید مقاومت کردند بنابراین خدا را یاد کنید و سپاسگزار نعمت هایش باشید که این دنیا سرای امتحان است و قرآن می فرماید و “وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ” سوره بقره آیه 154. و البته شما را به سختی ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و انفس و آفات و زراعت بیازمائیم و بشارت و مژده آسایش از آن صابران است و چه خوب است قبل از آنکه خدا شما را بدان چیزها امتحان کند شما آن چیزها را در راه خدا بدهید و هرگز به مقام نیکو کاران و خاصان خدا نخواهید رسید مگر آنکه از آنچه دوست می دارید و بسیار محبوب است در راه خدا انفاق کنید. سوره آل عمران آیه92

“لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ” و عزیزتر از هر چیزی جان هرکسی است این جان کوچکتان را دهید و در مقابل دوست خدا گردید و به لقاء او برسید بدانید که سوره بقره آیه 152 کسی که در راه خدا کشته شده مرده مپندارید بلکه او زنده جاوید است ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27288/

Scan to visit this page: