شهید محمدحسن محمدي
شهید محمدحسن محمدي


۹ بهمن ماه ۱۳۶۵
محمدحسن محمدي
نام پدر : ميرزاقلي
دانشگاه : دانشگاه عالی قم
رشته تحصيلي : حقوق قضايي
مكان تولد : شورآباد-سنقر (كرمانشاه)
تاريخ تولد : 1341
تاريخ شهادت : 1365/11/09
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهید محمد حسن محمدی در سال 1341 در قریه شورآباد از شهرستان سنقر در خانواده ای مستضعف و مذهبی پا به عرصه ی وجود نهاد. در همان دوران کودکی پسری آرام و متفکر بود. از آن نظام ستم شاهی و طاغوتی نفرت داشت، تحصیلاتش را در سال 1348 آغاز نمود و در سال 1360 با موفقیت به پایان رسانید. در طی درس خواندن نیز در تابستان ها و یا حتی روزهای درس به کار مشغول بود. در سال 1356 و 57 ایشان نیز با امامش هم پیمان بود و با نصب اعلانات در شهرستان سنقر و قریه ی شورآباد و در مدرسه هم سویی خویش را به انقلاب معرفی نمود.

در همان اوایل انقلاب ایشان زیر نظر بودند. بارها ترابی (یکی از سرکردگان شاه و رییس ساواک در شهرستان سنقر ) به ایشان اعلام اخطار نموده بود. در سال 1358 این خانواده بر اثر فشار اقتصادی و فقر فکری محیط، از قریه ی شورآباد به شهرستان کرمانشاه هجرت نمودند.

در سال 1361 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ستاد قرارگاه نجف اشرف) به عنوان نیروی عقیدتی سیاسی ثبت نام نمود و در سال 1362 به عنوان مربی عقیدتی سیاسی به انجام خدمت ادامه داد. او چنان شاگردانی را تربیت نمود که تعدادی از آن ها در راه اسلام شربت شهادت نوشیدند. ایشان در سال 62 به شهرستان قم رفتند و به جزء سپاه قم درآمدند و خدمات خود را به عنوان دانشجوی پاسدار ادامه دادند.

در سطح خانواده همیشه مربی اخلاق و عمل بودند و در همان سال ازدواج نمودند، خویشاوندان او را اسوه و نمونه خود قرار داده بودند. در مدرسه ی فیضیه قم از حضور استادان کسب فیض علم و معرفت می نمودند. چنان امام را دوست داشتند که در این دنیا غیر او را قبول نمی کردند و در این سال به دیدار امام نایل شدند. در دانشگاه دانشجویی پر کار بودند هر که از دیگر دانشجویان نام او را می پرسید چنان از فضایل اخلاقی او تمجید می نمودند که احساس غرور و سربلندی می نمودند. کتابهای مدرسه فیضه را از سیوطی تا المشقیه و از تفسیر المیزان علامه طباطبایی تا مکاتب را فرا گرفته بودند.

همیشه مقداری از حقوق خود را به پدر و مادرش تقدیم می نمودند. بارها در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت داشتند. دانشگاه را تا سال چهارم رشته حقوق ادامه دادند. در دانشکده ی عالی قم کسب علم می نمودند، چنین فردی که از غم مظلومیت اسلام به جسم مادیش کمتر رسیدگی می نمود چنان روح با عظمتی داشتند که می توان به جرات ایشان را یکی از درست کارترین افراد قرار داد.

همیشه لبخندی بر لبانش نقش می بست. هرگز کسی از دست او شکایتی و گله ای نداشت. نمازهایش را هیچ گاه سبک نمی شمرد. روزه می گرفت و خمس اموالش را هر سال در موقع معین می پرداختند و سرانجام در تاریخ 1365/11/9 در عملیات کربلای 5 منطقه ی عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و به لقاءالله پیوستند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27282/

Scan to visit this page: