شهید غلامرضا گلمحمدي (آور)
شهید غلامرضا گلمحمدي (آور)


۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵
غلامرضا گلمحمدي (آور)
دانشگاه : علوم قضايي قم
رشته تحصيلي : علوم قضايي
مكان تولد : نفت شهر-قصرشیرین (كرمانشاه)
تاريخ تولد : 1345
تاريخ شهادت : 1365/02/29
مكان شهادت : جزيره مجنون
زندگی نامه

شهید غلامرضا گل آور در سال 1345 در شهرستان نفت شهر در یک خانواده مذهبی و علاقه مند به خاندان عصمت و طهارت بدنیا آمد. شهید دوران مقدماتی تحصیلی را در شهرهای نفت شهر و قصر شیرین سپری، سپس به دنبال حمله رژیم بعث عراق همراه خانواده خود به شهر اسلام آباد غرب مهاجرت نمود.

شهید غلامرضا از دوران نوجوانی علاقه و عشق خاصی نسبت به اسلام و انقلاب و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران داشت و در این رابطه همراه با نوجوانان دیگر در دبیرستان و مساجد شهر فعالیت سیاسی، مذهبی چشمگیر داشتند و به خاطر همین عشق بود که ضمن تحصیل در دبیرستان وارد حوزه علمیه اسلام آباد شد و مدت 4 سال بعنوان طلبه تحصیل علوم دینی گردیدند. رفتار و کردار نامبرده باعث شده بودکه همه کسانی که با ایشان رابطه داشتند وی را به عنوان جوانی مذهبی و محجوب و طرفدار اسلام و ولایت می شناختند.

شهید در راستای درس حوزوی موفق به گرفتن دیپلم و به دنبال آن قبولی در دانشگاه قم در رشته تربیتی، قضایی شدند که در ابتدا از رفتن به دانشگاه مذکور امتناع می ورزید و استدلالشان این بود که چون من “شهید” مدتی از مخارج امام عصر (عج) (منظور شهریه طلبگی) استفاده کرده ام لذا از آن حضرت خجالت می کشم و هیچ گاه پشت به حوزه نخواهم کرد که به دنبال اصرار خانواده و به دنبال مشورت با چند نفر از علمای قم وارد دانشگاه شدند ولی هیچ گاه رابطه خود را با حوزه های علمیه قم قطع نکردند.

خصوصیات اخلاقی شهید زبانزد همه آشنایان ایشان بود بطوری که حتی کوچکترین مسایل شرعی را رعایت می کردند و بنا به تعریف دوستان دانشگاهی ایشان یک بار مهمان داشتند که در نوبت بعدی برای غذا خوردن بیرون رفتند و وقتی علت را سوال کردند گفته بود قبلا سهمیه این وعده غذایی را برای دوستش استفاده کرده است. و مسله جبهه رفتن ایشان هم از این مسایل استثناء نبود بطوری که وقتی از قم عازم جبهه شدند سفارش کرده بودند تا از این مسئله با کسی حتی با خانواده اش صحبت نشود تا مبادا از اجر و ثواب کارش کاسته شود و یا رنگ ریا پیدا کند.

و به واسطه همین اعمال بود که توانست همراه با خیل شهدای تحمیلی در تاریخ 29/02/65 در سن 20 سالگی در جزیره مجنون در صف مقدم جبهه دعوت حق را لبیک گفته و به آرزوی قلبی خود برسد و به دست صدامیان کافر به شهادت برسد زیرا بارها در جواب مادرش که برای طول عمرشان دعا می کردند عنوان داشتند مادر ترا به خدا به جای این کار دعا کن به شهادت برسم زیرا دوست ندارم مرگ در بستر به سراغم بیاید و دوست دارم وقتی خبر شهادتم را می شنوی بجای گریه و زاری خوشحال باشی و این فیض عظمی را به من تبریک بگویی، از دیگر خصوصیات شهید عشق و علاقه وافر به اسلام و فرایض دینی و به ویژه بپا داشتن نماز و احترام به خانواده و بزرگترها و بخصوص مادرش و همین طور کمک و هم یاری نسبت به دیگران و دوری از هرگونه گناه حتی در کوچکترین شکل آن و به پا داشتن مستحبات و امر به معروف و نهی از منکر بود.

و علاقه ایشان به شخص امام (ره) به حدی بود که در این خصوص یک بار از مادرش سوال کرد که مرا “شهید” زیاد دوست داری یا امام (ره) را؟ که مادرش جواب می دهد هر دوی شما را، که در جواب شهید ناراحت می شود که شما باید امام (ره) را بیشتر از من دوست داشته باشی زیرا وجود امام (ره) برای جهان اسلام ضرورت دارد و وجود این حقیر فقط برای شما.

یکی از سفارشات همیشگی ایشان به خانواده این بود که مبادا نماز را سبک بشمارید و خلاصه اینکه می توان خصوصیات مذهبی، سیاسی و اخلاقی شهید را از متن وصیت نامه ایشان یافت. و از خاطرات دیگر نامبرده این بود که زیاد علاقه ای به دنیا نداشتند و همیشه می گفت که دنیا با تمام خوشی ها و زرق و برق هایش هیچ ارزشی ندارد زیرا با تمام دلربایی ها و زیبایی هایش از بین رفتنی است و تنها چیزی که می ماند و پایدار است دوست داشتن به خاطر خدا می باشد و نفرت داشتن از دشمنان خدا و دوری از منکرات و خلاصه اینکه می توان خصوصیات مذهبی، سیاسی و اخلاقی شهید را از متن وصیت نامه ایشان دریافت.

در ضمن ماه های رجب و شعبان را هم روزه می داشتند و شب ها به تجحد و بر پا داشتن نماز شب در زیر آسمان مقید بودند. روحش شاد یادش گرامی باد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27277/

Scan to visit this page: