شهید محمود ساجدي
شهید محمود ساجدي


۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۶
محمود ساجدي
نام پدر : رحيم
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : جامعه شناسي
مكان تولد : روستاي راهدانه – نقده (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1338
تاريخ شهادت : 1366/01/24
مكان شهادت : ماووت عراق
عمليات : بيت المقدس 2
زندگی نامه

شهيد محمود ساجدي در سال1338 در روستاي راهدانه از توابع شهرستان نقده در خانواده‌اي متدين و مذهبي به دنيا آمد. پس از طي موفقيت آميز مراحل مختلف تحصيل و اخذ مدرك ديپلم جهت تحصيل علوم ديني راهي حوزه علميه شهر مقدس قم گرديد. سپس جهت تحصيل در دانشگاه رشته جامعه شناسي را انتخاب نمود. با شروع انقلاب اسلامي از افراد فعال انقلابيون بود و در عاشوراي حسيني سال1357 قطعنامه صادره امت مسلمان را با صداي رسا قرائت نمود. پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در بسيج دانشجويي فعاليت مستمر داشت.

شهيد محمود ساجدي فرزند راستين انقلاب، مانوس قرآن، شيفته امام و جانباز اسلام، به تحقيق گل ِ بوياي گلزار عشق و معرفت بود. او كه در علوم ديني فلسفي و تفسير قرآن و تدريس متون عربي تبحر و تسلط كافي داشت آگاهانه شهادت را انتخاب نمود و عارفانه راهي جبهه شد. او تمام توان و تلاش خود را براي سرنگوني رژيم منحط پهلوي به كار بسته بود و در اكثر تظاهرات و راهپيمائي ها نقش مؤثري ايفا مي نمود.

دانشجويي كه دانشگاه به وجودش افتخار مي كرد، طلبه‌اي كه در امور ديني تلاش فراواني را به خرج مي داد. مدرس قرآن كه جان شيفتگان كلام الهي را از نور معرفت سيراب مي نمود، بسيجي پرتوان كه خستگي ناپذير و نستوه بود، رزمنده‌اي كه در طوفان انقلاب ايمان و اخلاص خود را به ثبوت رسانده و در مصاف با صداميان زبون هنر رزم آوري خود را نمايان ساخته بود و كلام آخر اين كه، انساني بود والامنش و نكورفتار، تواضع و فروتني در وجودش موج مي زد. دلي به پهناي اقيانوس و ايماني به وسعت اقليم عشق داشت. انديشه‌اي فراختر از گستره افلاك را دارا بود.

شهيد محمود ساجدي همانگونه كه از فحواي كلامش در وصيتنامه ايشان مشخص مي گردد بالاترين آرزويش شهادت و پرواز به كوي معشوق بود كه سرانجام در تاريخ1366/1/24 آرزوي مقدس و تحقق يافته و در عمليات پيروزمند بيت‌المقدس2 پروانه وار گرد شمع عشق و ايمان جان به جان آفرين تقديم نمود و تاكنون در كوه هاي سرد منطقه ماووت در گمنامي نظاره گر ابديت است.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27245/

Scan to visit this page: