شهید عباسعلي جعفري دليگاني
شهید عباسعلي جعفري دليگاني


۳۰ مهرماه ۱۳۶۲
عباسعلي جعفري دليگاني
نام پدر : هادي
دانشگاه : دانشگاه اصفهان 1
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : رياضي
مكان تولد : دليگان (اصفهان)
تاريخ تولد : 1339/12/23
تاريخ شهادت : 1362/07/30
مكان شهادت : تپه هاي سنگ معدن- غرب
عمليات : والفجر 4
زندگی نامه

شهید عباسعلی جعفری در23اسفند ماه 1339در یک خانواده متوسط درشهر اصفهان متولد شد و بعد از دوران طفولیت و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی با نمرات خوب به دبیرستان ادب راه یافت با معدل 19از این دبیرستان فارغ التحصیل شد و تمام دوران، جزو بهترین شاگردان کلاس بود و در ادامه تحصیلات خود به دانشگاه در رشته ریاضی راه یافت و با بسته شدن دانشگاه ها در سال 1358وارد مدرسه (ذوالفقار)شد و بعد از مدتی به حوزه آزاد و مدارس دیگر رفت و سپس در تهران به مدرسه عالی شهید مطهری رفت و در ضمن با کمیته ی مرکزی نیز همکاری فرهنگی داشت تا این که جنگ ـآغاز شد و او داوطلبانه به جبهه شوش رفت و بعد از بازگشت به ادامه تحصیل خود پرداخت و بعد چند ماه دوباره راهی جبهه شد و در عملیات بستان از ناحیه پای راست مجروح و در بیمارستان تهران بستری شد و در مدت 40روزی که در بیمارستان بستری بود خانواده اش از او بی اطلاع بودند بعداز میله گزاری در پایش به اصفهان آمد و بعد از چندی با این که هنوز پایش بهبود نیافته بود به ادامه تحصیل در مدرسه ی میرزا حسین پرداخت و در همین زمان به اصرار خانواده و دوستان و در پی بازگشایی برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفت و ساعاتی از روز را در حوضه و ساعاتی را در دانشگاه گذراند و به جدیت تمام به تحصیل درهر دو رشته پرداخت.

درشهریور 1362با وجود این که سلامتی کامل را به دست نیاورده بود با اصرار وگرفتن گواهی پزشکی به جبهه رفت که ابتدا به اهواز وسپس به غرب کشور در عملیات والفجر4درتپه های سنگ معدن براثر اصابت ترکش به ناحیه ی چشم به شهادت رسید.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27229/

Scan to visit this page: