شهید ابوالقاسم عربيان آراني
شهید ابوالقاسم عربيان آراني


۲۳ تیرماه ۱۳۶۱
ابوالقاسم عربيان آراني
دانشگاه : فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان
مقطع تحصيلي : كارداني
مكان تولد : آران و بيدگل (اصفهان)
تاريخ تولد : 1340/12
تاريخ شهادت : 1361/04/23
سمت : فرمانده گردان
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : رمضان
زندگی نامه

ابوالقاسم دراسفند ماه 1340 در خانواده ای مذهبی و محروم، که به کار کشاورزی و قالی بافی اشتغال داشتند چشم به جهان گشود. او در جلسات مذهبی همواره نقش فعال داشت و با شروع حرکت اسلامی ملت مسلمان و به تشکیل گروههای مذهبی و فرهنگی اقدام نمود. در دوران کودکی رنج و زحمت طبقه محروم را با تمام وجود لمس می کرد و این احساس همچنان با او همراه بود تا اینکه در واقعه زلزله طبس برای کمک به مردم آسیب دیده در آنجا حضور یافت همزمان با پیروزی انقلاب موفق به اخذ مدرک دیپلم هنرستان شد و با عشقی وافر و علمی که از هنر داشت وارد کار نمایش شد و نقش های زیادی را بازی کرد. ودر همان سال در انستیتو تکنولوژی کاشان پذیرفته شد. یکی از صحنه هایی که از او در ذهنها مانده نمایش هایی است که در مورد شاه بازی کرده بود.

برای تداوم و حفاظت انقلاب شکوهمند اسلامی به عضویت سپاه پاسداران تنقلاب اسلامی کاشان در آمد. او جز یکی از پنج نفری بودکه برای آموزش چتر بازی از میان اعضای سپاه قم و کاشان انتخاب شد. او پس از موفقیت در پنج پرش از هواپیما به اخذ دیپلم چتر بازی نایل آمد. راهی سیستان و بلوچستان شد و مدتی را در کردستان به دفاع پرداخت و در بهمن ماه 1359 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گچساران پیوست. شهرهای گچساران و آبادان شاهد هنرآفرینی اش شدند. با اینکه بارها از نقاط مختلف بدن مجروح شدند ولی عشقی در دل داشت که او را به میدان نبرد می کشاند. در عملیات غرورآفرین فتح المبین به جبهه شوش و دزفول عزیمت کرد که در این عملیات سازماندهی نیروها به عهده ایشان بود با اینکه در این عملیات هم، مجروح شد ولی روح پر از عشق به معشوق او را از پاننشاند برای چندین مرتبه در پدافند سایت 5، از ناحیه دست راست مجروح و منجر به از دست دادن دو انگشت دستش شد. در مقابل این مجروحیت ها تسلیم درد و رنج های جسم نشد. روح پرالتهاب قاسم برای وصال به دوست آرام نداشت و از خدا طلب فیض شهادت می نمود تا اینکه در 04/23 /1361در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان خط شکن با تسخیر خاکریزهای دشمن بعثی فریاد مظلومانه ملت ایران را به جهانیان رسانید و خود مظلومانه در خون خود غلتید و به سوی محبوب عاشقان شتافت. پيکر پاک او را در گلزار شهدای امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران وبیدگل استان اصفهان به خاک سپردند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27103/

Scan to visit this page: