شهید علي رضا طاهري
شهید علي رضا طاهري


۵ اسفندماه ۱۳۶۵
علي رضا طاهري
نام پدر : محمدعلي
دانشگاه : فنی شهید مهاجر اصفهان
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : كشاورزي
مكان تولد : نجف آباد (اصفهان)
تاريخ تولد : 1342/03/20
تاريخ شهادت : 1365/12/05
سمت : فرمانده گروهان
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهید والامقام علیرضا طاهری فرزند محمدعلی، 20 خرداد‌ماه 1342 در خانواده‌ای متدین و تنگدست ساکن نجف‌آباد دیده به جهان گشود. ایشان اولین فرزند خانواده‌اش بود. پس از گذراندن دوران کودکی برای فراگیری علم و دانش راهی مدارس شد و با پشتکار و جدیّت فراوان موفق شد با نمرات عالی پیشرفت کند. سپس به هنرستان طالقانی راه یافت و موفق به کسب مدرک دیپلم گردید.

علیرضا بسیار دلسوز، فعال، زرنگ و ساعی بود. در کنار درس خواندن به یاری پدرش در امر زنبور‌داری می‌شتافت و به حرفۀ بنایی را نیز می‌پرداخت. فرایض دینی را زودتر از موعد تکلیف انجام می‌داد و لحظه‌ای غفلت نمی‌ورزید. برای صیقل دادن روحش کلام‌الله مجید را مطالعه می‌نمود. زمانی‌که نغمۀ انقلاب اسلامی ‌در کشور سر داده شد پا به پای دیگر آزادی‌خواهان در صحنه حضور مداوم و مؤثر داشت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌به عضویت سپاه در آمد و در این ارگان مشغول به فعالیت شد. سپس در دانشگاه شهید مهاجر اصفهان، رشتۀ کشاورزی قبول شد و به تحصیل ادامه داد. برای تکمیل نمودن دینش در سن بیست سالگی با دختر خاله‌اش ازدواج نمود. زندگی‌اش را بدون هیچ‌گونه تشریفاتی، بسیار ساده و سنتی آغاز و در کنار یکدیگر سه سال زندگی نمودند. به خاطر ادامه تحصیل از ارگان سپاه بیرون آمد؛ ولی باز هم در نگهبانی‌ها و دیگر فعالیت‌ها پیش‌قدم بود. به رعایت حجاب بسیار تاکید می‌ورزید و با خط زیبایش «ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است.» را نوشته، قاب نموده و به دیوار آویزان کرده بود. با عشقی که به امام خمینی در دل می‌پروراند چهره ایشان را نیز نقاشی کرد.

با شروع جنگ تحمیلی برادرش به جبهه رهسپار و به فیض شهادت نائل گشت. پس از شهادت برادرش دیگر نتوانست در شهر بماند. عشق زمینی‌اش را به عشق آسمانی سپرد، تفنگ برادرش را بر دوش کشید و به جبهه رهسپار شد. در عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر 1 و خیبر حضور داشت. مدتی را نیز به کردستان رهسپار شد و در مقابل کومله و دموکرات مقاومت کرد. برای شرکت در عملیات غرور آفرین کربلای 5 به همراه لشکر 8 نجف اشرف در گردان پیادۀ یا زهرا(س) رهسپار شلمچه گردید. این فرمانده گروهان دلاور در جنگ با دشمن بعثی ایثار و فداکاری‌های پر شور از خود بر‌جا نهاد. سرانجام در 65/12/5 بر اثر اصابت تیر به بدن پاکش به فیض شهادت نائل گشت. جسم پاکش پس از مدتی به زادگاهش بازگردانیده و بعد از تشییع در گلزار شهدای نجف‌آباد آرام گرفت وتا ابد جاودانه شد. این خانوادۀ شهید پرور دو فرزند عزیز خود را در راه اسلام فدا کردند


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27095/

Scan to visit this page: