شهید ناصر سياهپوش
شهید ناصر سياهپوش


۱۰اردیبهشت ماه ۱۳۶۱
 ناصر سياهپوش
نام پدر : سيد جمال
دانشگاه : دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : رياضي
مكان تولد : قزوین (قزوين)
تاريخ تولد : 1337/01/18
تاريخ شهادت : 1361/02/10
مكان شهادت : خرمشهر
عمليات : الي بيت المقدس
زندگی نامه

سال 1337هجری شمسی در خانواده اي مذهبي در شهر قزوين به دنیا آمد، تلاشگر و كوشا بود و به تحصيل علم، علاقه زیادي داشت. او توانست با موفقيت تحصيلات خود را تا سطح ديپلم ادامه دهد. شهيد سياهپوش در تمام صحنه هاي انقلاب حضوري فعال داشت و همواره به مبارزه با رژيم ستمشاهي مي پرداخت. در سال 1357 به خدمت سربازي رفت. 9 ماه بيشتر از خدمتش نگذشته بود كه انقلاب اسلامي پيروز شد.بعد از انقلاب به خاطر علاقه اي كه به تحصيل داشت در سال 1358 در مجتمع آموزش عالي دهخدا (دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) فعلی) در رشته دبيري رياضيات قبول شد. ايشان در دانشگاه نيز دست از مبارزه برنداشت و همواره در خط اول مبارزه با جریان های چپ و راست بود و رهبري دانشجويان حزب الهي را بر عهده داشت. شاید شاخص ترین جلوه مبارزاتی او در سال های ابتدای انقلاب مبارزه با جریان های منحرف سیاسی و دانشجویی و دفاع جانانه از خط امام و روحانیت راستین بود.با شروع جنگ تحميلي در سال 1359 با وجود اينكه مشغول به تحصیل بود سنگر دفاع از اسلام را بر سنگر علم ترجيح داد چرا كه اصالت را به اين داده بود كه دانش آموز انقلاب باشد و اين انتخاب گواه بر اين است كه اين شهيد تا چه اندازه به انقلاب و ارزش هاي اسلامي آن اهميت مي داد. مدتی بعد به عضويت سپاه درآمد و به فرماندهي سپاه آبيك منصوب شد.

در تاريخ 1360/12/18 به جبهه رفت و در عملیات فتح المبین شرکت کرد.پس از آن تلاش و پيكار در راه پيروزي اسلام بر كفر را ادامه داد. او حالا فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) در لشکر27محمدرسول الله(ص) شده بود. در سال 1361 در عمليات بيت المقدس شرکت کرد تا به کمک همرزمان دیگر خرمشهر را از وجود دشمنان پاک کند.در این عملیات او مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27087/

Scan to visit this page: