شهید قربانعلي رنجبري
شهید قربانعلي رنجبري


۲۲ اسفندماه ۱۳۶۵
قربانعلي رنجبري
نام پدر : چراغعلي
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد مطهري خوي
رشته تحصيلي : ديني – عربي
مكان تولد : سلماس (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1346
تاريخ شهادت : 1365/12/22
سمت : فرمانده گردان امام حسين (ع)
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهید قربانعلی رنجبری در سال 1346 در خانواده ای فقیر، اما متعهد و مذهبی چشم به جهان گشود. تحصیلات خود را در ابتدایی و راهنمایی با رنج و مشکلات طاقت فرسای زندگی پشت سر گذاشت، سپس وارد دبیرستان شد و شروع به فعالیت در انجمن اسلامی مدرسه پرداخت. از نظر اجتماعی فردی خوش برخورد و صاحب اخلاق بود.

شهید قبل از انقلاب به دلیل سن کم فعالیت به خصوصی نداشت اما بعد از انقلاب در پایگاه های مقاومت که در شهر بود فعالیت گسترده ای داشت. شب ها به نگهبانی و خدمت می پرداخت و همیشه هدایت کننده دوستان و آشنایان بود. شهید رنجبری این دانشجوی بسیجی به سبب علاقه زیادی که به قرآن و اسلام داشت همیشه و در همه حال پرچم دار جمهوری اسلامی ایران بود و خالصانه و بی ریا در راه حق و حقیقت قدم برمی داشت و آرزویش لقاء دوست بوده است.

شهید در علوم قرآنی و تجوید قرآن مهارت خوبی داشتند. اهل مناجات بود و همیشه در نماز جماعت شرکت می کرد. همیشه با وضو بود و از آن جا که خیلی کم سن و سال بود برای رفتن به جبهه گریه می کرد ولی برادران متولی اعزام از رفتن او ممانعت می کردند ولی قربانعلی دست از رفتن به جبهه برنداشت و در نهایت با اصرار و تلاش خود راهی جبهه های حق علیه باطل شد. عشق و علاقه او به امام راحل و مردم ستم کشیده که تازه از ظلم و ستم استبداد رهائی یافته بود و اسلام ناب محمدی عواملی بودند که شهید به واسطه آن ها رهسپار جبهه ها گردید. بعد از اتمام ماموریت در جهت ادامه تحصیل هم فعالیت داشت که بعد از ثبت نام در کنکور سراسری موفق به قبولی در تربیت معلم شهید مطهری خوی در رشته دینی و عربی شد اما همیشه می گفت جبهه دانشگاه است و از سنگر علم و دانش مجددا به همراه کاروان سپاهیان حضرت محمد(ص) به جبهه اعزام شد. ایشان چندین بار برای حفاظت از انقلاب اسلامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید. در عملیات کربلای چهار حضور فعال داشته و در عملیات کربلای 5 در حالی که گردان امام حسین(ع) را فرماندهی می کرد در شلمچه در تاریخ 65/12/22 به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

شهید هنگام اعزام به جبهه از والدین خود طلب مغفرت و آمرزش می کند در حالی که پدر و مادرش از او کوچک ترین رنجشی ندیده بودند. شهید فردی بااخلاص و مؤمن و پاک بوده است به طوری که یک مدرسه شهر و بسیج از او به بزرگی یاد می کنند. شهید گرانقدر به قدری در دل ها نفوذ کرده بود که فراموش کردن آن میسر نیست. دوستان و آشنایان از نام او به بزرگی و بلندی یاد می کنند. نام او سردفتر تمامی دوستان و خویشاوندان می باشد و همچنین پایداری و مقاومت وی در جبهه های نبرد سرمشق بازماندگان است.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27071/

Scan to visit this page: