شهید محمود برزگري فيروز آبادي
شهید محمود برزگري فيروز آبادي


۱۸ فروردین ماه ۱۳۶۶
محمود برزگري فيروز آبادي
نام پدر : علي
دانشگاه : امام صادق عليه السلام
مقطع تحصيلي : كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي : معارف اسلامي و اقتصاد
مكان تولد : فیروز آباد- میبد (يزد)
تاريخ تولد : 1343/04/04
تاريخ شهادت : 1366/01/18
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 8
زندگی نامه

پاسدار دانشجوی شهید محمود برزگری فیروزآبادی فرزند علی متولد چهارم تیرماه سال ۱۳۴۳ در فیروزآباد میبد در یک خانواده کشاورز و به تمام معنی مومن به اسلام و معتقد به مبانی تشیع علوی دیده به جهان گشود.

اولین دانشگاهش دامن پاک مادرش زهراگونه بود که مسئولیت تربیت او را بر عهده داشت. شهید برزگری بنابر صفت پسندیده برای فراگیری قرآن به مکتب خانه رفت و سپس راهی دبستان شد. وی در مدرسه شاگردی هوشیار و در خانه فرزندی سر به راه و با وقار و یار و یاور والدین و در کوچه و بازار نوجوانی بی آزار و مردم دار بود.

دوران تحصیلات راهنمایی و دبیرستان شهید مقارن با آغاز انقلاب اسلامی شکوفایی آن بود. او نیز با قلبی پر نور و سری پرشور عَلَم حضور را بر دوش کشید و از آن پس حتی لحظه ای دست از پای فشردن در راه انقلاب برنداشت.

وی از معدود کسانی بود که در سال ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود به عضویت تیم وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و از جبهه اولین کسانی بود که لباس سبز سپاه توحید را در شهر میبد بر تن نمود. او پس از هجوم وحشیانه ارتش بعث عراق تا لحظه شهادت در جبهه های جنگ حضور داشت و عملا ثابت کرد که هم می توان رزمنده پر تحرکی بود و هم دانش آموز و دانشجوی موفقی باشد.

او در امتحانات خرداد ماه ۱۳۶۱ با معدل 19/09 موفق به اخذ دیپلم متوسطه از دبیرستان شهید بهشتی میبد شد. او برای ادامه تحصیل رشته معارف و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) را برگزید. او همیشه فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) را به دقت می خواند و در جهت گیری ها و گرفتن مواضع از رهنمودهای ایشان بهره می جست لذا وقتی از انگیزه او در انتخاب رشته مذکور سوال شد جواب داد که اگر امتحان کنکور می دادم شاید در رشته پزشکی هم قبول می شدم اما امام ارجمند و عزیزمان فرمودند که “کشور بدون روحانی مانند کشور بدون طبیب است” لذا من رشته معارف اسلامی دانشگاه امام جعفر صادق (ع) را انتخاب نمودم.

لازم به ذکر است شهید سعید هنگام به لقاء پیوستن دانشجوی سال پنجم دانشگاه امام صادق بود که پس از گذراندن دوره دو ساله عمومی معارف اسلامی، رشته تحصیلی معارف اسلامی و اقتصاد را برای تحصیل انتخاب کرده بود و به جز از زبان مادری به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط کامل داشت.

ایشان دو سال پس از شهادت همراه با فارغ التحصیلان اولین دوره تحصیل دانشگاه امام صادق (ع) به اعطای دانشنامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از طرف دانشگاه مفتخر شد. سرانجام دفتر زندگی این سرباز

راستین گمنام امام زمان (عج) پس از شرکت مکرر در جبهه ها و عملیات های درون و برون مرزی در واحدهای رزمی و شناسایی و عملیات کربلای هشت در ماه امام زمان (عج) شعبان المعظم مطابق ۱8 فروردین ماه سال ۱۳۶6 با خون سرخ و پاک در منطقه عمومی شلمچه (غرب کانال ماهی رنگین و مزین شد.

پیکر پاکش با شکوه خاصی بر روی دستان امت حزب الله و قدرشناس شهرستان میبد با حضور جمع زیادی از دانشجویان و همرزمان همراه با چند شهید دیگر تشییع و در گلزار شهدا فیروزآباد درست در روز تولد مولی و مقتدایش مهدی موعود (عج) به دست پدر صبورش به طرز باشکوهی به خاک سپرده شد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/27015/

Scan to visit this page: