شهید محمودرضا ناظمي
شهید محمودرضا ناظمي


۲۳ دی ماه ۱۳۶۵
محمودرضا ناظمي
نام پدر : محمد حسن
دانشگاه : صنعتي اصفهان
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مهندسي عمران(آب)
مكان تولد : بيرجند (خراسان جنوبي)
تاريخ تولد : 1342
تاريخ شهادت : 1365/10/23
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

محمود رضا در سال 1342 در بیرجند به دنیا آمد. او در دامان مادری سیده و با ایمان پرورش یافت و از دوران کودکی به انجام فرائض دینی و پایبندی به اصول اخلاقی و اعتقادات مذهبی علاقه خاصی از خود نشان می داد. او دوران تحصیل را در شهرستان مشهد گذراند و از همان دوران ابتدایی تا پایان تحصیلات متوسطه شاگردی مستعد و ممتاز بود.

بروز انقلاب زمزمه یک حرکت و تولد انسان هایی با جهان بینی تازه بود. محمود رضا نیز با شروع انقلاب و آغاز تظاهرات مردمی در به خیابان کشیدن دانش آموزان مدارس شهر به خیابان ها، نقش عمده ای را ایفا نمود.

پس از انقلاب اسلامی در سال 1360 موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک شد. سپس به دانشگاه تربیت معلم شهرستان مشهد راه یافت و در رشته دبیری ریاضی مشغول به تحصیل گردید. پس از پایان دوره تربیت معلم جهت خدمت به قشر محروم و مستضعف جامعه در یکی از دهات درگز به تدریس ریاضی مشغول شد و پس از انقلاب فرهنگی و باز شدن دانشگاه ها در اولین فرصت با قبول شدن در رشته مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل گردید. پس از تشکیل بسیج 20 میلیونی، محمود رضا عضو بسیج شد و 6 سال متوالی در جبهه های حق علیه باطل حضور فعال داشت و دانشگاه مانع ارتباط وی با جبهه نشد.

در دانشگاه سخن و حرفش همیشه این بود که خدا کند خون جوانانی که با اخلاص و شهادت طلبی در این راه رفته اند پایمال نشود و اسلام واقعی در جامعه تحقق پیدا کند، نیرنگ ها بر کنار و ضوابط بر روابط حاکم شود، حقوق مستضعفین برگردانده شود و دست سرمایه داران از این مملکت کوتاه گردد.

محمود رضا هم زمان با نبردهای چریکی در جبهه به خودسازی و مطالعه نیز اهمیت بسیار می داد. او دو بار در عملیات فاو و مهران مجروح شد در حالی که خانواده اش از مجروحیت او هیچ اطلاعی نداشتند. در عملیات کربلای 5 در واحد ادوات و در خط مقدم در سمت معاونت گردان فعالیت داشت.

بدون منت همیشه می گفت: « فریضه است اگر با خدا معامله می کنی، بدان که سودش را او محاسبه و پرداخت می کند. » در آن بحبوحه جنگ و شهادت و آتش هم درس می خواند، هم درس می داد و هم در جبهه ها یک پای ثابت بود. پس از شهادت فرمانده گردان، محمود؛ فرماندهی گردان را به دست گرفت. سرانجام در عملیات کربلای 5 در منطقه جنوب شلمچه بر اثر برخورد ترکش خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26999/

Scan to visit this page: