شهید اسماعيل ناظريان
شهید اسماعيل ناظريان


۹ تیرماه ۱۳۶۴
اسماعيل ناظريان
نام پدر : قربانعلي
دانشگاه : تربیت معلم شهید بهشتی گنبدکاووس
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : دبيري رياضي
مكان تولد : خرمشهر (خوزستان)
تاريخ تولد : 1343/09/11
تاريخ شهادت : 1364/04/09
مكان شهادت : هورالعظيم
زندگی نامه

اسماعيل عزیز در تاریخ 1343/9/11 در خرمشهر کوی فرهنگیان متولد شد و در سال ۱۳4۵ به تهران آمده و به علت نبوغ در پنج سالگی و با مجوز آموزش و پرورش در دبستان ملی غنچه میدان رشدیه منطقه ۱ تهران مشغول تحصیل گردید و تا دوم راهنمایی در تهران و سال سوم راهنمایی و اول و دوم دبیرستان را در کرج دبیرستان دهخدا سپری کرد و در سال ۱۳۵۹ همراه خانواده به تنکابن رفت و سال سوم و چهارم تجربی را در دبیرستان امام خمینی تنکابن گذرانده و در خرداد 62 فارغ التحصیل گردید. پس از شرکت در کنکور سراسری در مهرماه 62 به خدمت مقدس سربازی اعزام و در تنگه ابوغریب خدمت کرد و پس از اعلام قبولی اسامی تربیت معلم از طریق جراید، پدر شهید به محل خدمت وی رهسپار شد و بعد از ۷ روز وی را پیدا کرد و خبر قبولی را به اطلاعش رساند، وقتی از جریان مطلع گردید از بازگشتن امتناع می کرد که با اصرار پدر راضی شد و ثبت نام نمود. علت امتناع وی از آمدن این بود که می گفت: پدر این جا دانشگاهی است در سطح دکترا، فوق دیپلم به درد من نمی خورد و درس را هر موقعی می توان خواند ولی جبهه را به آسانی نمی توان به دست آورد. تا این که در 62/11/23 مشغول تحصیل شد و بعد از تعطیلات داوطلب اعزام به جبهه گردید که به کردستان رفت و در سپاه پاسداران مریوان، پایگاه سرو آباد مشغول خدمت گردید و مجددا 5/3/64 که مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان بود از طریق بسیج تنکابن به جبهه های جنوب اعزام و در حمله اول قدس در گروه عملیاتی تخریب انجام وظیفه و پس از پایان حمله که رزمندگان را پس از 45 روز مرخص نمودند اسماعيل از آمدن امتناع ورزید و گفت باید در حمله های بعدی شرکت نمایم چون در غير اینصورت برایم افسوس و حسرت آن می ماند. در حمله قدس دوم هم به عنوان گروه عملیاتی تخریب شرکت کرد تا این که در ساعت 1/5 صبح روز 64/4/9 با اصابت ترکش خمپاره زمانی در محور هورالهویزه به لقاالله پیوست و به آرزوی خود رسید. به گفته ی یکی از همسنگرانش صبح روزی که همان شب اسماعيل شهید شد پس از نماز و دعا و خوردن صبحانه در مسجد اظهار داشت که من امروز شهید می شوم و دوستش در جواب او گفت: اسماعيل صبحانه زیاد خوردی و لحظه ای بعد اسماعیل را طوری دیدم که خودم وحشت زده شدم. رفت در همان هور غسل شهادت کرد و درست در همان شب حمله در حین عملیات به شهادت رسید و به من گفت: چون در موقع آمدن بدون اطلاع پدر و مادرم به جبهه آمدم پس از شهادت من به آن ها بگو که از من راضی باشند.

اسماعیل فردی محجوب، کم حرفت و با گذشت بود. کسی را نمی توان یافت که از اسماعیل ناراحت باشد. او هیچ وقت با صدای بلند صحبت نمی کرد


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26997/

Scan to visit this page: