شهید محمدعلي مهدوي نيا
شهید محمدعلي مهدوي نيا


۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۴
محمدعلي مهدوي نيا
نام پدر : حسين
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد پاك نژاد يزد
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : معلمي
مكان تولد : روستای درب هنز – بهاباد یزد (يزد)
تاريخ تولد : 1343
تاريخ شهادت : 1364/11/21
مكان شهادت : اروند رود
عمليات : والفجر 8
زندگی نامه

محمدعلی در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی ولی مستضعف چشم به جهان گشود و دوران کودکی خود را در دبستانی از توابع بهاباد به نام درب هنز گذراند و بعد از گذشت چند سال به شهرستان یزد مهاجرت نمود و دوران متوسطه را در یزد گذراند تا این که به اخذ دیپلم رسید.

با گرفتن دیپلم برای دانشگاه ثبت نام نمود و قبول شد و برای ادامه تحصیل به شهرستان بابل رفت ولی باز هم دست از جبهه نکشید و دانشگاه را ترک کرد و باز برای تربیت معلم قبول شد که مدتی به دروس خود ادامه داد ولی از رفتار او معلوم بود که علاقه به درس ندارد و باز هم هر چند مدت به جبهه می رفت.

وی از جبهه که برمی گشت خود را برای امتحانات آماده می کرد و هنگامی که امتحانات خود را به پایان می رساند باز به جبهه می رفت. با این حال که محمدعلی سر کلاس حاضر نبود نمرات خوبی می گرفت و گویی که او علم خدایی داشت. محمدعلی غیر از دروس خودش به کتاب های خارج از درس هم علاقه فراوانی داشت.

هنگامی که از جبهه بازمی گشت هیچ وقت در جای خود ساکت نبود یا به دعای کمیل و یا نماز جمعه، نماز جماعت و جلسات دیگر می رفت و همیشه تقوی و عدالت را در نظر می گرفت و آن قدر کوشا و مهربان بود که حتی مانند پیامبر اکرم (ص) به کودکان احترام می گذاشت.

محمدعلی ساعت خود را که می دانست از پول خودش می باشد و اختیارش را دارد در وصیت نامه اش سفارش کرده بود که به قحطی زدگان آفریقایی بدهید. در کتاب هایش که نگاه می کنیم خاطرات فراوانی بر جای گذاشته و از بعضی مطالبی که نوشته معلوم است که عاشق شهادت بوده و در جستجوی خدا بوده که اینک به مقصود رسیده است.

او در طول زندگی خود ۱۰ مرتبه به جبهه رفت و در پنج عملیات شرکت نمود که در چهار عملیات زخمی و در عملیات پنجم به درجه شهادت نائل آمد. در عملیات اول از ناحیه پا و در مرحله دوم از ناحیه کف پا و در مرحله سوم از ناحیه گوش و در مرحله چهارم از ناحیه دست و پهلو که حتی اعصاب دستش قطع شده بود که پس از مدتی از زیر عمل بیرون آمد و بهتر شد با همان دست مجروح به جبهه رفت و چون که دستش مجروح بوده فرمانده یکی از گروهان ها به نام گروهان حزب الله شده بود در طول این مدتی که در جبهه بوده فنون شنا و غواصی را تمرین می کردند تا برای عملیات آماده باشند.

عاقبت در عملیات والفجر هشت که داوطلبانه هشت نفر عملیات را شروع می کنند و خود را به سنگرهای عراقی می رسانند در تاریخ 64/11/21 در اروندرود به درجه رفیع شهادت می رسند ولی با این که این هشت نفر به شهادت می رسند دیگر برادران راه شان را ادامه می دهند و به پیروزی می رسند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26984/

Scan to visit this page: