شهید علي اكبر مهدوي پور
شهید علي اكبر مهدوي پور


۱۲ شهریورماه ۱۳۶۰
علي اكبر مهدوي پور
نام پدر : هاشم
دانشگاه : علم و صنعت
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مهندسي مكانيك
مكان تولد : تهران (تهران بزرگ)
تاريخ تولد : 1338/10/12
تاريخ شهادت : 1360/06/12
مكان شهادت : كرخه نور
زندگی نامه

شهید علی اکبر مهدوی پور در دوازدهم دی ماه سال 1338 در شب مبارکه سیزده رجب در خانواده ای مذهبی در تهران (خیابان ری-کوچه آبشار) بدنیا آمد. به میمنت این شب عزیز پدر ایشان نام او را علی اکبر انتخاب کرد. او از کودکی فردی بی آزار و ساکت بود. علی اکبر دوران دبستان را در مدرسه موسوی به پایان رساند. در تمام دوران انقلاب بی ریا و بدون تظاهر در برنامه های انقلاب فعالیت چشمگیری داشت که خانواده اش بعد از شهادتش متوجه کارها و برنامه های او شدیم

به دلیل شدت ذکاوت علی اکبر او را برای دوران دبیرستان به مدرسه ای سطح بالاتر از لحاظ علمی و مذهبی یعنی دبیرستان علوی فرستادند. او پس از آزمون ورودی، دوران دبیرستان را در بهترین شرایط گذراند و فارغ التحصیل شد. پس از اخذ دیپلم ریاضی در کنکور سراسری شرکت کرد و در 4 دانشگاه قبول شد و از بین آن ها دانشگاه علم و صنعت و رشته مهندسی مکانیک را انتخاب کرد. او دانشجوی سال سوم بود که پس از تعطیلی دانشگاه ها چون هرگز از بیکاری و تن پروری لذتی نمی برد در یکی از مدارس جنوب شهر به تدریس نوجوانان پرداخت و حتی چون وسیله ایاب و ذهاب در سرمای زمستان برایش جهت رفتن به مدرسه با مشکل فراهم می شد، دوستانش درصدد بود که او را به مدرسه ای نزدیک منزلش منتقل کند ولی او نپذیرفت و گفت: خود دوری راه برای من لذتی دارد که نزدیکی ندارد و آن جایی که دیگران از رفتن به آن ناراحتند برای من گوارا است.

سال سوم دانشگاه جنگ آغاز شد. برادر شهید پس از برگشت از جبهه به علی اکبر پیشنهاد جبهه رفتن دادند، علی اکبر که خود نیز راهش را تشخیص داده بود در اوج تحصیل به جبهه اعزام شد. علی اکبر عضو گروه جنگ های نامنظم شهید دکتر مصطفی چمران بود. چند روز پیش از شهادت چند نفر از هم رزمان او برای اجرای مراسم به تهران آمده بودند. آن ها به خانواده شهید گفته بودند. که روز قبل از شهادت وقتی یکی از همرزمان در جبهه شهید شد، علی اکبر گفت: امروز نوبت او بود و فردا هم نوبت ماست و همین هم شد و فردای آن روز در دوازدهم شهریور سال1360 در جبهه کرخه نور هنگام رجعت از یک عملیات هنگام ظهر برای تعویض لاستیک پنچری که در تیرش دشمن بود، اقدام به جک زدن زیر ماشین کرد که ناگهان مورد اصابت ترکش خمپاره قرار می گیرد و به مقام رفیع شهادت با سری که مادر شهید می گوید کاسه و جمجمه آن خرد شده بود نائل شدند.

شهید علی اکبر مهدوی پور سرای زندگیش با خدا بود از بچگی محرمات را ترک کرده و بدون هیچ گونه ریا به کارهایی که رضای خدا در آن بود می پرداخت او از فکر و هوش سرشاری برخوردار بود. به تمام لوازمات برقی آشنا بود.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26982/

Scan to visit this page: