شهید رمضانعلي قدس الهي
شهید رمضانعلي قدس الهي


۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳
رمضانعلي قدس الهي
نام پدر : علي اكبر
دانشگاه : تربيت معلم
مكان تولد : بندر تركمن (گلستان)
تاريخ تولد : 1343/11/21
تاريخ شهادت : 1363/12/25
مكان شهادت : شرق دجله
عمليات : بدر
زندگی نامه

شهید رمضانعلی قدس الهی در 21 بهمن ‌‌ماه سال 1343 مصادف با ماه مبارک رمضان در شهرستان بندرترکمن متولد شد. او در دامن مادری پاکدامن و پدری متدین، صبور و زحمت‌‌کش و اهل صفا رشد کرد. از همان دوران کودکی انیس و مونس جلسات مذهبی و آموزش قرآن بود و شور و شوق و استعداد سرشارش مثال‌‌زدنی بود. بعد از چندین سال به‌‌ همراه خانواده به روستای امیرآباد دامغان (امیریه ی فعلی) موطن اصلی خانواده برگشتند و در آن جا تحصیلاتش را ادامه داد.

دیپلمش را که گرفت و در آزمون ورودی تربیت‌‌معلم امتحان داد و قبول شد و معلم شد. معلمی را شغل نمی‌‌دانست بلکه تحفه‌‌ای آسمانی که خدا به انسان داده می‌‌پنداشت. رمضانعلی طرح زمینه‌‌اش مهربانی بود و دلی به پاکی آسمان و افکاری بلند داشت. همواره خدا را می‌‌خواند. تسلیم امر معبود و راضی به رضای خداوند بود. هیچ‌‌گاه دلش را به زمانه نسپرد؛ چون خوب می‌‌دانست که نتیجه ی دل‌‌بستن به روزگار چیزی جز ناامیدی نیست پس دلش را به خدا و به دریای بی‌‌کران امید و رضای او بست. نه به‌‌راحتی می‌‌رنجید و نه به‌‌آسانی می‌‌رنجاند. آرامش سهم دل مهربانش بود و نگاهش فقط و فقط به خدا بود. با شروع جنگ، درس و بحث و دانشگاه را رها کرد و در بسیج مدرسه ی عشق ثبت‌‌نام کرد تا در کلاس جنگ، گنج وجودی‌‌اش را دریابد. او مرد کارزار و شیر بیشه ی شجاعت و شب‌‌زنده‌‌دار بود. خاک‌‌های تفتیده و داغ جنوب لحظه‌‌های ناب با او بودن را بارها و بارها تجربه کردند، ستاره‌‌های شب اشکش را که به گرد ضریح چشمانش در دل تاریکی شب حلقه می‌‌زدند خوب به یاد دارند. او بارها به جبهه رفت. سمتش در جبهه آرپی‌‌جی‌‌زن بود. با عشق و اعتقاد والای خویش و ایمان سرشار 610 روز در جبهه‌‌ها جنگید تا سرانجام در 25 اسفند ماه سال 1363 در شرق دجله در عملیات بدر با اصابت ترکش دشمن به شانه‌‌اش به شهادت رسید. پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای امیریه ی دامغان آرام گرفت.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26918/

Scan to visit this page: