شهید سعيد طليسچي
شهید سعيد طليسچي


۲ فروردین ماه ۱۳۶۱
سعيد طليسچي
دانشگاه : مركز تربيت معلم
مكان تولد : اروميه (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1338/01
تاريخ شهادت : 1361/01/02
مكان شهادت : شوش
عمليات : فتح المبين
زندگی نامه
شهید سعید طلیسچی در فروردین 1338 در یکی از خانواده های مذهبی شهرستان ارومیه به دنیا آمد و از همان دوران کودکی علاقه خاصی به مجالس مذهبی و حضور همیشگی در این گونه مجالس و آموختن قرآن و ساختن خود بر اساس ملاک ها و ارزش های قرآنی سعید را در زندگی فردی و اجتماعیش الگو و نمونه ساخته بود. آری سعید معلم قرآن بود و به اشاعه نفوذ کلام الهی در بین نوجوانان بسیار کوشش می نمود. کلاس های درس قرآن سعید چه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بیانگر این حقیقت بود که حرکت را باید از قرآن آغاز کرد و برای به وجود آمدن هر تغییر در اندیشه و فکر نسل جوان باید اعتقاد آن ها را بر اساس اصول قرآنی تغییر داد. قرآن خواندن سعید هر شنونده ای را تحت تأثیر قرار می‌داد و در سال 60 در مسابقه قرائت قرآن در سطح استان امتیاز اوٌل را کسب کرده بود و هم اکنون بیش از چهل نفر از نوجوانان مسجد محله آموزش های قرائت قرآن و عقیدتی و غیره را از او آموخته اند و سرمایه باقی مانده سعید برای آینده انقلابند. وی در طول دوازده سال محصٌلی خویش عملاً امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی خود پیاده کرده در سال 57 که مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی بود، سعید در رشته طبیعی فارغ التحصیل شد. پس از فعالیت های چشم گیر در کلانتری 3 که یکی از نخستین هسته های سپاه ارومیه به شمار می رفت به خدمت سربازی می رود. بعد از یک سال خدمت قلب پر تپش سعید آرام نمی گیرد، نظام را ترک نموده به برادران سپاهی خود پیوسته، راهی سنندج می شود. بعد از یک ماه جنگ پیروزمندانه به ارومیه بر می گردد و مسئولیت معاونت عملیاتی سپاه را عهده دار می شود. در این مدت سعید هر چه داشت فکر، کار و تحصیلات و استعداد و تمامی وجودش را در خدمت انقلاب قرار می دهد. غم و شادیش رنگ شخصی نداشت، حتی عواطف خانواده گی را هم فراموش کرده بود و برای نابودی هر حرکت شیطانی بر علیه انقلاب در جهاد و مبارزه بود و شرکت فعال وی همراه با همسنگران شهیدش امینی فر و رحیمی و بختیاری و ده ها همسنگر شهیدش در جبهه خوزستان جنگ های سرو، پیرانشهر، مهاباد، سنندج، بانه، بیانگر این حقیقت است. پس از یک سال و نیم خدمت صادقانه در سپاه جای خود را به برادران دیگرش می سپارد. در مرکز تربیت معلم مشغول تحصیل می شود و در آن جا نیز صدای رسای سعید عاشقان مکتب را دور خود جمع می کند. اخلاق سعید بیانگر شخصیت والای او بود. طوری که در مدت کوتاهی همه کس را مجذوب می کرد. سراسر وجودش اخلاص و تمام اعمالش به خاطر خدا بود و می گفت که ما تکلیفمان را عمل می کنیم، بگذارید هرچه می گویند، بگویند. برادر شهید از نفاق و دوروئی سخت بی زار بود. به آیت الله منتظری شدیداً عشق می ورزید و به پیام های وی در این زمینه خیلی تکیه می کرد و معتقد بود که برای ایجاد تحولات اجتماعی باید اعتقاد و ایمان مردم عوض شود. و الٌا رنگ پذیری و نفاق خود، آفت خطرناکی است، برای نابودی هر ارزش الهی و توحیدی است. روح بی قرارش برای شهادت طوری در او جلوه گر بود که به یکی از مدرسین تربیت معلم گفته بود که در این جا زندانی هستم جای من اینجا نیست اکنون باید در جبهه می بودم. او مهاجر فی سبیل الله بود که هجرت را اول از خودش آغاز کرد و از خویشتن خویش هجرت کرد و تمامی وابستگی هایش را شکست. او براستی مؤمن بود، چرا که چهره او از شادی می درخشید و سینه او پر درد بود. سرانجام روح عصانگر سعید آرام نگرفت و در دوم فرودین ماه 61 در عملیات فتح المبین با خون پاکش کربلای شوش را رنگین کرد و به آرزوی دیرینه خود رسید

دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26849/

Scan to visit this page: