شهید اسماعيل شهبازي
شهید اسماعيل شهبازي


۲ بهمن ماه ۱۳۶۶
اسماعيل شهبازي
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد كوچري خوي
مكان تولد : روستاي چورس – چايپاره (آذربايجان غربي)
تاريخ تولد : 1343
تاريخ شهادت : 1366/11/02
مكان شهادت : ماووت عراق
عمليات : بيت المقدس 2

زندگی نامه

شهید دانشجوي معلم بسيجي شجاع و مخلص و با صفا و مهربان،‌ اسماعيل شهبازي در سال 1343 در خانواده مؤمن و پاك و با صفا در روستاي چورس از توابع بخش چايپاره ديده به جهان هستي باز كرد. در آغوش و در دامان پاك پدري مهربان و صميمي و مادري دلسوز و رنج ديده باليده شد و با ياد و نام و عشق امام حسين(ع) بزرگ شد. با تلاش و جديت هر چه بيش تر تحصيلات خود را در زادگاهش و شهرستان خوي با موفقيت به پايان رساند و وارد مركز تربيت معلم شهيد كوچري گرديد و دانشجو معلم شد. اسماعيل، شيرين سخن و مايه سرور و خوشحالي دل دوستان و بسيجيان و سلحشوران بود. گشاده رو و خندان و مهربان و باصفا و خونگرم بود. ضمير و اندروني پاك و معنوي داشت. وقتي كه خدا را مي خواند گويي تمام وجودش با خدا مناجات و راز و نياز مي كند. مؤدب و فروتن بود. به همه اخلاص مي ورزيد و همه را دوست مي داشت و خود محبوب دل دوستان و رزمندگان مؤمن بود. اخلاق نيكو و پسنديده‌اي داشت. بزرگوار بود و نگاه مهربانانه‌اي داشت. با دست پرمهرش با ياران مصافحه مي كرد. از صميم دل به دوستان،‌ دوستي و عشق مي ورزيد.

زنده نام اسماعيل، مجاهد پاك، جوان مؤمن و معتقد و مذهبي،‌ پيرو خط امام و ولايت و رهبري فقيه بود. واجبات را به پاي مي داشت و امر به معروف و نهي از منكر مي كرد و نماز شب مي خواند. در مناجات ها و دعاي كميل و توسل شركت مي كرد. دوستدار و دلباخته اسلام و انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) بود. مهر سيدالشهدا(ع) را دل داشت و در بزرگداشت ماه محرم و ماه خون ماه پيروزي حق‌، عزادار بود و به عشق امام حسين(ع) شيفته فرزند صالح او، امام خميني بود. در پايگاه مقاومت عضو بود و نقش فعالي داشت و در راستاي لبيك گويي به نداي هل من ناصر ينصرني حضرت روح الله لباس بسيجي بر تن كرد و به صف مجاهدان و پيكارگران راه حقيقت پيوست. نامش با نام بسيجي مجاهد و شجاع در جريده عاشقان حق و پيروان ولي امر زنده و مزين شد. عازم جبهه ها شد و در راه حفظ ميهن اسلامي و دين و شرف و حيثيت مدت ها در ميادين نبرد و پيكار با خصم و دشمن زبون و كافر بعثي به جانبازي و ايثارگري پرداخت.

وجودش را مأمن و جايگاه انس و دوستي براي رزمندگان ساخت و پس از مدت ها رشادت و مجاهدت و نبرد در تاريخ1366/11/2 در سرزمين ماووت در عمليات بيت المقدس 2 به شرف والاي جاويدالاثري نائل شد و به جاودانگاه تاريخ و دفتر زرين دفاع از ميهن و شرف پيوست و نامش را جاودانه ساخت


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26836/

Scan to visit this page: