شهید حيدر سليميان
شهید حيدر سليميان


۲۸ دی ماه ۱۳۶۵
حيدر سليميان
نام پدر : محمدعلي
دانشگاه : دانشگاه اصفهان
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : زيست شناسي
مكان تولد : دورود (لرستان)
تاريخ تولد : 1341/10/02
تاريخ شهادت : 1365/10/28
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهید شهيد سليميان درسال 1341 در «دورود» لرستان دیده به جهان گشود.

دوران پيش از ورود به دبستان براي او دوران پرخطري بود و او از چندين خطرجاني، جان سالم به در برد. درسال 1348 پا به مدرسه گذاشت.

از زماني كه اندكي بر خواندن و نوشتن مسلط شد، ايام تعطيلي تابستان را به يادگيري مقدمات و روخواني قرآن مجيد در مكتب خانه پرداخت. پس از آن با افتتاح كلاس هاي تابستاني دفتر مذهبي كارخانه سيمان جهت آموزش احكام و قرآن مجيد شركت مي كرد و هم چنين در جلسات قرائت قرآن بعد از نماز مغرب وعشاء حضور مي يافت.

با آغاز راهپیمایی ها و اعتصابات در مدارس، وی از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات بود و مرتبا در جلسه های سخنرانی روحانیون و شخصیت های علمی و مذهبی حضور می یافت.

پس از پیروزی انقلاب با تشکیل بسیج مستضعفین، جزو اولین نیروهایی بود که این نهاد را در شهرستان درود برپا ساخت.

بعد از اخذ مدرک دیپلم در سال 60 نیز به صورت تمام وقت در بسیج در امر پذیرش نیرو جهت آموزش های نظامی و اعزام به جبهه فعالیت می نمود، سپس جهت گذراندن آموزش های عقیدتی از سوی بسیج به اهواز اعزام گردید.

از جمله فعالیت های دیگر ایشان تدریس در منطقه پاپی (سپید دشت) بود و همین طور در سال 63 مسئولیت امور تربیتی این منطقه را به عهده داشت که محرومیت منطقه و علاقه فراوان این بزرگوار به رشد فرهنگی اهالی، خصوصا دانش آموزان عاملی بود که وظیفه او را چند برابر می کرد و باعث شده بود که کتب و نوارها و فیلم های آموزنده را از ارگان های تبلیغی گرفته و در آن منطقه به نمایش بگذارد و در اختیار علاقه مندان قرار بدهد.

برنامه های نمایشی و تئاتر را نیز توسط خود افراد آن منطقه اجرا می کرد. به طور کلی او جزو سربازان و خدمتگزاران گمنام انقلاب بود. مدتی بعد هم سمت معاونت آموزش و پرورش را در این منطقه عهده دار شد. در همین ایام وارد دانشگاه شد.

درتابستان سال 61 به جبهه اعزام گرديد و درعمليات منطقه قصرشيرين شركت داشت. درسال 62 و 63 نيز مجدداً به جبهه اعزام گرديد. شهيد سليمانيان چهار بار به جبهه هاي حق اعزام شد كه سالهاي 61، 62، 65 و همين طور در عمليات كربلاي5 که در همين سال بوده است.

وی در عملیات فکه و باز پس گیری مهران نیز شرکت کرد که جراحاتی از ناحیه دست و پا به او وارد گردید. هم چنین در عملیات حاج عمران هم جراحاتی از ناحیه سر به او وارد شد.

و سرانجام او نیز چون دیگر مشتاقان لقاءالله در عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت تیر مستقیم به درجه عظیم شهادت و آرزوی دیرینه اش نائل گردید و پیکر مطهرش در محل شهادت، مکان رفت و آمد ملائکه شد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26813/

Scan to visit this page: