شهید عباس سلطاني گرد فرامرزي
شهید عباس سلطاني گرد فرامرزي


۱۸ فروردین ماه ۱۳۶۶
عباس سلطاني گرد فرامرزي
نام پدر : محمدجواد
دانشگاه : آموزشکده فنی یزد شهید صدوقی یزد
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : تكنسين برق – قدرت
مكان تولد : يزد (يزد)
تاريخ تولد : 1346/05/01
تاريخ شهادت : 1366/01/18
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 8
زندگی نامه

شهيد عباس سلطاني گرد فرامرزي فرزند محمد جواد در اول مرداد 1346 در يزد زاده شد پس از طي تحصيلات مقدماتي در گرد فرامرز، مدرك ديپلم خود را در رشته برق از هنرستان شهيد چمران يزد دريافت كرد. اما در دي ماه همان سال درآموزشكده فني شهيد صدوقي ثبت نام كرد و در دوره كارداني رشته قدرت به تحصيل پرداخت در طول دوران 4 ساله ی تحصیل علاوه بر تحصیل در کارهای خانه به والدین کمک می نمود تابستان ها به کارهای بنایی و دیگر امور می پرداخت و از این طریق هزینه ی تحصیل خود را به دست می آورد. وي از ابتداي تشكيل بسيج به عضويت آن درآمد و همواره بيشتر وقت خود را در پايگاه مي‌گذراند. از سال 1362 با دستكاري شناسنامه خود چند نوبت به جبهه هاي جنگ عزيمت كرد و در عمليات هاي مختلف حضور داشت. همچنين يك مرتبه از ناحيه پا مجروح گرديد اما بلافاصله پس از بهبودي به جبهه باز گشت. بعد از گرفتن دیپلم بلافاصله به خدمت سربازی رفت و این در حالی بود که هنوز وقت کافی برای رفتن به خدمت را داشت حدود 15 ماه گذشته بود که در دانشگاه فنی حرفه ایی شهید صدوقی یزد پذیرفته شد، برای ثبت نام از خدمت ترخیص گردید و در آنجا تشکیل پرونده داد. اما برحسب تعهد سه ماهه ای که قبلا داده بود در منطقه جنوب بسر می برد. ابتدا در واحد مخابرات مشغول فعالیت بود ولی روح او آرامش نداشت و همیشه دنبال کارهای پر تحرک می گشت و عاقبت در گردان رزمی ثارالله در رشته غواصی ثبت نام نمود و پس از دیدن آموزش کوتاه مدت با دیگر همرزمانش به یزد انتقال یافت مدتی در شهرستان بودند و در نيمه اول فروردين 1366 براي آخرين بار به جبهه رفت و درعمليات كربلاي 8 در شلمچه مفقود الاثر شد. پيكر پاكش در سال 1373 به دست گروه تفحص كشف و به يزد منتقل گرديد .

شهيد سلطاني هميشه با وضو، اهل مسجد و نماز، آرام، كم حرف، متواضع، بي ريا، ساده زيست و شيفته اهل بيت(ع) بود، با قرآن انس داشت و همواره از اسراف پرهيز مي‌كرد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26811/

Scan to visit this page: