شهید عليرضا(مهرداد) زمان كوچه باغ (زماني فر)
شهید عليرضا(مهرداد) زمان كوچه باغ (زماني فر)


۲۶ اسفندماه ۱۳۶۰
عليرضا(مهرداد) زمان كوچه باغ (زماني فر)
نام پدر : اصغر
دانشگاه : صنعتي شريف
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مكانيك
مكان تولد : تهران (تهران بزرگ)
تاريخ تولد : 1340
تاريخ شهادت : 1360/12/26
سمت : معاونت فرماندهي اطلاعات عمليات
مكان شهادت : شوش
عمليات : انفجار مين
زندگی نامه

او از تبار فتح المبین بود و به قول امام فتح الفتوح که در مسیر فتح خونی دوباره تزریق کرد .آرام بود و صبور ،دقیق و پر حوصله،کم حرف و پر عمل . او از دنیا خالی بود و دنیا از او پر.رفت تا رسم بر جای نماندن بماند،رفت تا رد پای کاروان را نشان دهد و رفتن را احیاء نماید.

از کودکی بچه­ای باهوش بود. از کلاس چهارم با جهش از پنجم و ششم با اول دبیرستان رفت و در دوره دبیرستان نیز شاگرد موفقی بود. پس از گرفتن دیپلم در کنکور سال 1357 شرکت کرد و در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

پس از انقلاب بدنبال تعطیلی دانشگاه­ها، مدتی در گنبد در هیئت هفت نفره واگذاری زمین فعالیت داشت و بعد به مدت یکسال بعنوان معلم دینی و پرورشی در مدارس تدریس کرد.

بدنبال تشکیل جهاد دانشگاهی او شروع به همکاری با جهاد در بخش فرهنگی نمود. علیرضا حدود یکماه هم در مسجد سلیمان با فرمانداری همکاری با جهاد در بخش فرهنگی نمود. علیرضا حدود یکماه هم در مسجد سلیمان با فرمانداری همکاری می­کرد تا اینکه در شهریور سال 60 به جبهه رفت. او در تیپ المهدی، معاون اطلاعات و شناسائی بود، اما این را هیچکس از او نشنید و هیچگاه در مورد آن سخن نگفت.

مدت یکهفته در دارخوین بود و بعد از آن تمام مدت هفت ماهی را که در جبهه بود در شوش بسر برد. برای عملیات فتح المبین از او خواستند تا معاونت فرماندهی اطلاعات عملیات را در تیپ المهدی بعهده گیرد. او برای تدارک حمله پیشاپیش 20نفر از مسئولین گروهان­های سپاه جهت شناساندن معابر پاک شده از مین حرکت می­کرد که ناگاه روی 2 مین جهنده رفت و به هوا پرتاپ شد و فریاد یا حسین(ع) کشید و به زمین افتاد.

او شش روز تمام تنها در بیابان در کنار دوستش بر زمین مانده بود و این پیکر پاره­پاره مدتها در خلوت صحرا با ستارگان به نجوا پرداخت. برادرش و دوستانش نتوانستند در طول حمله و پاتک دشمن، پیکر او را بردارند. باری او از همه فارغ شد و به یار پرداخت و آب حیات را در چشمه جوشان شهادت دید.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26781/

Scan to visit this page: