شهید غلامرضا برهان
شهید غلامرضا برهان


۱۷ دی ماه ۱۳۶۵
غلامرضا برهان
نام پدر : محمدحسين
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد پاك نژاد يزد
مقطع تحصيلي : كارداني
مكان تولد : مهریز (يزد)
تاريخ تولد : 1342/02/25
تاريخ شهادت : 1365/10/17
سمت : معاونت گروهان
مكان شهادت : فاو
عمليات : پدافندي
زندگی نامه

شهيد غلامرضا برهان كه نام ديگرش فضل‌الله است در حقيقت فضل‌ الهي در ميان امت بود، گل وجود او در تاريخ 1342/02/25 در مهريز در خانواده‌اي روحاني شكوفا شد و در دامن مادري كه مربي قرآن بود و در خانه‌اي كه از عطر ترنم قرآن سرشار بود پرورش يافت همه‌ي اهل محل وقتي به پدر بزرگوار او در نماز اقتدا مي‌كردند مي‌دانستند كه آن قامت پير و خسته از كار كشاورزي چه مقام والايي نزد خداوند دارد و پاي منبر پر سوز او در سوگ اهل بيت بويژه پنج تن آل‌عبا اشك مي‌ريختند. وي كلام نوراني قرآن را نزد مادر فراگرفت و دوران تحصیل را تا مقطع ديپلم در شهرستان مهريز گذراند. او در آزمون تربيت معلم شركت كرد و پذيرفته شد، اما دانشگاه انسان‌سازي جبهه را فراموش نكرد و بارها به سرزمين‌هاي آسماني جبهه هجرت كرد تا سرانجام در تاريخ 1365/10/17 در خط پرافندي فاو عاشقانه

به ديدار معشوق شتافت و حلاوت شهادت را در كام عطشناك خويش احساس كرد.

ويژگي‌هاي شهيد:

غلامرضا از نظر اخلاق و رفتار يك انسان منحصر به فرد و دوست داشتني بود، در مكتب اهل بيت پرورش يافته بود و طوق ولايت‌ بر گردن داشت چراكه از طريق خانواده بخصوص برادر بزرگ خويش با مصادر انقلابي و علماي دين آشنا شده بود. او در همه‌ي عرصه‌ها خودجوش و پرجوش بود، علاوه بر اين كه از افراد صاحب نام بسيج بود مسئوليت نمايندگي روزنامه جمهوري اسلامي و خبرنگاري آن را بعهده داشت، بسياري از رزمندگان با تشويق و جذبه‌ي او راهي جبهه‌ها شدند، قبل از انقلاب نقشي پويا و سازنده در سازماندهي دانش‌آموزان و ديگر اقشار در راهپيمايي‌هاي ضد شاه داشت. بعد از انقلاب هم در همه‌ي صحنه‌هاي پرشور انقلاب از جمله در حزب جمهوري اسلامي داراي فعاليت چشمگيري بود و در كنار دوستان شهيدش چون عبدالهي و قريشي و … به وظايف اسلامي و انقلابي خويش ادامه مي‌داد … .

صداي خوش:

اين بسيجي فعال در راه‌اندازي و برگزاري مراسم دعاي كميل و توسل نقشي فعال داشت و با صداي دل‌نشين خود اين دعاها را قرائت مي‌كرد. در جبهه نيز علاوه‌بر فرماندهي در سمت معاون گروهان، به زمزمه‌ي اين دعاهاي ملكوتي مي‌پرداخت. هنوز ترنم صداي گرم او گوش‌ها را مي‌نوازد و دلتنگي نزديكان و دوستانش را شعله‌ور مي‌سازد.

.

«والسلام»


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26649/

Scan to visit this page: