شهید مسعود اكبري
شهید مسعود اكبري


۲۶ دی ماه ۱۳۶۵
مسعود اكبري
نام پدر : محمد حسين
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد بهشتي مشهد
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : پرورشي
مكان تولد : سربيشه (خراسان جنوبي)
تاريخ تولد : 1346/04/18
تاريخ شهادت : 1365/10/26
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهید والامقام مسعود اکبری فرزند محمد حسین در سال 1346 در خانواده ای متدین و مذهبی در شهر سربیشه چشم به جهان گشود و با بهره مندی از وجود پدری متدین و آگاه از همان اوان کودکی با مفاهیم حیات بخش و انسان ساز دینی مأنوس گردید دوران تحصیلات ابتداییو راهنمایی را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیلات دبیرستانی عازم بیرجند شد.

با شروع جنگ تحمیلی, او که جوانی مومن و غیرتمند و عاشق ولایت بود لحظه ای از فکر دفاع از کیان شرف ایران اسلامی غافل نبود و برای اولین بار در حالی که شانزده سال از بهار عمرش بیشتر نمی گذشت داوطلبانه عازم مناطق جنگی شد. پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد مشغول تحصیل گردید و در سنگر تحصیل و دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نداشت. به جرات می توان ادعا نمود که حتی یک شب نماز شب مسعود ترک نمی شد حتی در حالی که مسافر قطار بود و به جبهه رهسپار. در نهایت پس از شش مرتبه شرکت در جبهه های نبرد حق علیه باطل در بیست و شش دیماه 1365 در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نایل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای سربیشه به خاک سپرده شد.

ویژگیهای اخلاقی شهید :

ـ عاشق اسلام و و انقلاب و امام بود، شرکت در جبهه را وظیفه شرعی خود می دانست.

ـ پیوسته می گفت امام قلب من است و پدر و مادر چشم و گوش من هستید اگر قلب مرا بگیرند هرگز فرصتی برای زندگی نیست.

ـ گفتارش نرم و ملاطفت آمیز بود, در وفای به عهد بسیار مقید بود.

ـ در بحران ها و سختی ها تحمل شگفتی از خود نشان می داد و همین امر باعث آرامش همرزمانش می شد.

ـ خود را فدایی امام می دانست و معتقد بود که امام با امام عصر «عج» در ارتباط است.

ـ اوقات فراغتش را با مطالعه کتاب, تلاوت قرآن و گزاردن نماز پر میکرد.

ـ فرائض مذهبی را به موقع در اول وقت انجام می داد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26627/

Scan to visit this page: