شهید صادق یغمایی
شهید صادق یغمایی


۸ بهمن ماه ۱۳۶۵
محمد يغمايي
نام پدر : عباس
دانشگاه : داتشسراي عالي يزد
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : رياضي
مكان تولد : يزد (يزد)
تاريخ تولد : 1343/01/01
تاريخ شهادت : 1365/11/08
سمت : غواص
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

 

شهیدصادق یغمائی در روز اوّل فروردین سال 1343 ﻫ . ش در خانواده ای مقید به انجام فرایض دیده به جهان گشود. بعد از گذر پنج سال ودر همین سن جهت فراگیری قرآن توسط والدینش به یکی ار مکتبخانه های محلی فرستاده شد و از همان آغاز با خواندن و نوشتن آشنا شد. استعداد خوبی در وی هویدا بود تحصیلات ابتدایی ودوره راهنمایی خود را در مدرسه تعلیمات اسلامی زرگران همین شهر آغاز و در خرداد ماه سال 1361به پایان رسانید. دوران دبیرستان وی مقارن با آغاز تظاهرات برعلیه نظام حاکم و تحقق انقلاب اسلامی بود ولی درس هرگز اورا از شرکت در تظاهرات علیه رژیم ودیگر مراسم بازنداشت وهمواره در پایگاه انقلاب مسجد حظیره وسخنرانی و تظاهرات شرکت می نمود به طوری که روز بعد از اتمام سخنرانی وتظاهرات مورد ضرب و شتم ماموران رژیم واقع گردید. عمده فعالیت های او مربوط به بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب واستقرار نظام الهی می شود. با تشکیل بسیج و پایگاه های مقاومت محلی به فراگیری فنون نظامی مشغول و با اتمام دوره آموزش به عضویت پایگاه مقاومت شهید دستغیب درآمد ودر پست های معاونت تبلیغات،تربیت بدنی و آموزش نظامی به تدریج فعالیت نمود.

با شروع جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه نظام نو پای اسلامی ایران، همواره قصد شرکت در دفاع مقدس را داشت تا اینکه بعد از اخذ دیپلم در مرداد ماه سال 1361 برای فراگیری فنون نظامی به پادگان شهید بهشتی یزد رفت و بعد از طی دوره آموزش در شهریور ماه همان سال لبیک گویان عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد و با سمت بی سیم چی گردان مشغول و با شروع عملیات ظفرمند محرم در عملیات مزبور شرکت و در آبان ماه یعنی بعد از سه ماه به یزد عزیمت نمود. چون معتقد بود که سنگر فرهنگی دارای اهمیت ویژه ای است بعد از آمدن به یزد در کنکور همان سال شرکت نمود. در مرحله اول موفق ولی در مرحلی دوم قبول نشد ولی بازهم از فعالیت وکوشش فرو گذار نکرد و در کنکور سال1362 شرکت نمود ولی قبل از اعلام نتایج به خدمت سربازی فرا خوانده شد که پس از بیست و دو روز با اعلام نتایج امتحانات و موفقیت وی در بهمن ماه سال1362 به دانشسرای عالی یزد وارد و در رشته لیسانس ریاضی مشغول تحصیل شد. ولی نه تنها قبولی در دانشگاه او را سست نکرد بلکه در فعالیت های بسیج و پایگاه محل حضور چشمگیرتری از خود نشان داد. به خاطر عشق وعلاقه ای که نسبت به جبهه داشت در 1364/09/20 در کاروان راهیان کربلای یک، جهت پیوستن به انصار الله عازم جبهه شد و با عنوان تک تیرانداز گردان در منطقه شلمچه مشغول حراست از مرزهای میهن اسلامی گردید. بعد از مدت 40 روز با پایان دوره به یزد مراجعت و به ادامه تحصیل مشغول گردید. لیکن به خاطر عشق به جبهه واحساس مسؤلیتی که برای شرکت در دفاع می نمود برای سومین دفعه در تاریخ 1365/01/30 با دومین کاروان راهیان کربلا به سوی جبهه روان شد وبه عنوان سکان چی در جزایر مجنون به خدمت پرداخت. بعد از 45 روز به مرخصی آمد و با پایان مرخصی به منطقع فاو اعزام و در کادر گروهان مشغول شد که پس از سپری شدن سه ماه به علت اصابت ترکش خمپاره به دستش هنگام خدمت در سنگر کمین فاو جهت معالجه به یزد آمد. پس از بهبودی مشغول گذراندن آخرین ترم درس خود در دانشگاه شد. ولی باز هم درس و مشق نتوانست حتی اندکی از عشق او را بکاهد به طوری که در تاریخ 1365/09/23  برای پنجمین مرتبه عازم جبهه گردید واین عشق او آن چنان فزونی یافته بود که درگروهان ثارالله از گردان حزب الله، جند الله به عنوان غواص مشغول خدمت شد و سرانجام چنان شد که معبودش اورا عاشق گشت واز گلستان امام، گل رویش را چید و روح مطهرش در تاریخ 1365/10/19 (عملیات کربلای 5) در جوار شهدای کربلای حسین(ع) قرار گرفت وجسم پاکش همچنان پاسدار مرزهای اسلام در شلمچه گردید. شهید عزیز در پایگاه محل، جهت وحدت نظر کلیه اعضا و جذب نیروهای فعال تلاش می کرد. تواضع وفروتنی وی از خصوصیات با ارزش به شمار می رفت به طوری که هرکس او را می شناخت به ساده پوشی وفروتنیش اعتراف داشت این ویژگی او زبانزد همه ی افراد محل بود.

خود ورزشکار بود و به ورزش علاقه ی خاصی داشت و همواره ورزش را عامل مهمی درتربیت صحیح افراد می دانست. در تشکیل تیم ورزشی دانشگاه همت نمود وخود یکی از اعضای فعال آن می بود. در پایگاه محل نیز همواره سعی داشت تا به وسیله ی ورزش افکار الهی خود را به کوچک وبزرگ القا نماید. در اولین دوره مسابقات تنیس روی میز یادواره شهدای پایگاه به مقام قهرمانی رسید به جهت بنیه علمی که از نظر ریاضی داشت برای جذب افراد پایگاه محل اقدام به تشکیل کلاس های تقویتی ریاضی برای کلیه ی دانش آموزان از سطح ابتدایی تا پایان دبیرستان نمود و بدون هیچ چشم داشتی آن ها را یاری می داد.

شرکت در نماز جماعت وجمعه، جلسات قرآن، دعای کمیل و مراسم شهدا را توفیق می دانست و همواره درآن مجالس شرکت می نمود. موضع پرخاشگرانه ای که نسبت به جریانات ضد اسلام راستین و خط امام داشت، یکی از خصوصیات روحی او بود و هیچگاه از یاری خط راستین اسلام کوتاهی نمی نمود.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26534/

Scan to visit this page: