شهید داور مسعودپي
شهید داور مسعودپي


۲۱ دی ماه ۱۳۶۵
داور مسعودپي
نام پدر : بلال
دانشگاه : مركز تربيت معلم شهيد بهشتي آستارا
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : آموزش ابتدايي
مكان تولد : آستارا (گيلان)
تاريخ تولد : 1344
تاريخ شهادت : 1365/10/21
مكان شهادت : شلمچه
عمليات : كربلاي 5
زندگی نامه

شهيد مظلوم در خانواده اي متوسط چشم به جهان گشود و پدر را به هيچ وجه نديده است. مادر مهربان ايشان با فرزند ارشد بچه هاي خردسال را بزرگ كردند. شهيد از بچگي حق جو , حق طلب, بود. دوران ابتدايي و راهنمايي را در روستا گذراند و بلافاصله دوران دبيرستان را در شهرستان آستارا سپري كرد. هر چند كه منزل پدري در شهرستان آستارا (اوايل) نداشتند ولي دايي مهربان ايشان اين مسئوليت خطير را پذيرفت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نامبرده عاشق انقلاب بود در تمامي اجتماعات راهپيماييها شركت داشت و در رابطه با انقلاب و همكاري با انقلاب آنچنان انس گرفته بود كه به هيچ وجه حرف كسي را گوش نمي كرد.شهيد داور بلافاصله با توجه به هوش و ذكاوت قوي خود در تربيت معلم مشغول ادامه تحصيل گرديد ودر دوران تحصيل با خانواده اي آشنا و دختري را به نامزدي و پيوند زناشويي برگزيد و بارها وقتي هم صحبت مي شديم هميشه از جبهه و جنگ صحبت مي كرد. عاشق جبهه و جنگ بود و هوس كربلا را داشت بسيار پرشور و پر هيجان بود و لحظه به لحظه از طريق جرايد اخبار موفقيت جبهه و رزمندگان را جويا مي شد.جواني بسيار قوي و كشتي گير بود و بارها در داخل شهر مشاهده كرده بودم وقتي بي عدالتي و زور گويي را مي ديد بلافاصله از مظلوم دفاع مي كرد وبه هر قيمتي كه شده اين كار را انجام ميداد بسيار مهربان و پر نشاط بود اكثرا با بچه ها زندگي خود را مي گذراند و نسبت به كتابهاي مذهبي و انقلابي عشق مي ورزيد. وقتي مي خواست به جبهه با كاروان اعزام شود خانواده اش به او کفتند:اگر ميشود اين دفعه را نرو و بگذار تحصيلاتت تمام شود،ايشان بسيار ناراحت شد و گفت زندگي من بستگي به جنگ دارد بگذاريد بروم و با اين دشمن جنگ كنم تا ناموس خودمان محفوظ باشد.نامزد ايشان چقدر گريه و زاري مي كرد و علاقه بسيار زيادي نسبت به هم داشتند و نهايتا ايشان اعزام شد و در عمليات شلمچه (كربلاي 5) به درجه رفيع شهادت نايل آمد. در تاريخ 1365/10/26كه پس از شهادتش بود پيكر پاك و مقدس شهيد را به آستارا تشييع نمودند.چنان مجلسي براي شهيد برگزار شد كه مجالس تمامي شهيدان قابل توصيف نيست ولي تمامي دانشجويان سينه زنان در داخل شهر تا منزل راه افتادند و شهادت شهيد را به گوش تمامي همشهريان رساندند .

” خصوصيات اخلاقي شهيد “

شهيد مسعودپي جلوه اي از اخلاص و ساده زيستي بود. وي انساني شاداب و با نشاط بود و اخلاقي حسنه داشت و در معاشرت، رعايت آداب را بجاي مي آورد. شهيد با وجود مشكلات زندگي با ايثار، گذشت و كرامت نفس و مناعت طبع در مقابل سختيها مقاومت مي كرد. مسعودپي، اهل ذكر و دعا و مناجات بود و در زمينه مباحث اعتقادي و سياسي مطالعات فراوان مي نمود. اصولاً كارهايش را بر مبناي احكام ديني پايه ريزي مي كرد و اغلب اوقات در زمينه هاي مذهبي و خداشناسي براي ساير اعضاء خانواده سخن مي گفت. شهيد هم چنان كه در ورزش كُشتي فعّاليّت مي نمود، به تكامل روح و خودشناسي هم توجّه فراوان داشت! در همين راستا با وقوع انقلاب اسلامي در ايران، لحظه به لحظه پيگير اوضاع و احوال بود و براي شناخت بيشتر امام تلاش مي كرد. در بحران انقلاب، وي با پخش اعلاميه هاي امام و كتابهاي استاد مطهري و علماي ديني بين ديگر جوانان در مدرسه اهداف امام و انقلاب را تبليغ مي نمود. شهيد مسعودپي با حضور مستمر و فعّالش در مراسم نماز جمعه و جلسات ديني بعنوان يك جوان مؤمن و انقلابي كه پيرو خط انقلاب و امام است، شناخته شده بود و در دوران خود چون الگوي شايسته اي براي ديگر جوانان، محسوب مي شد.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26505/

Scan to visit this page: