شهید عبدالرحيم عبديها
شهید عبدالرحيم عبديها


آذرماه ۱۳۶۹
عبدالرحيم عبديها
نام پدر : عبدالله
دانشگاه : صنعت نفت آبادان اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : شيمي
مكان تولد : خرمشهر (خوزستان)
تاريخ تولد : 1347
تاريخ شهادت : 1369/09
مكان شهادت : بيمارستان خارج از كشور
زندگی نامه
عبدالرحیم عبدیها در سال 1347 در شهر خرمشهر دیده به جهان گشود و از همان کودکی حامل صفا و خوبی بود. دوران ابتدائی را در مدرسه شرافت خرمشهر به تحصیل مشغول بود و پس از تصرف شهر به دست دشمنان به خورموج از توابع بوشهر مهاجرت کرد و پس از سپری نمودن دوره راهنمایی در سال 61 به مشهد رفت و به جمع مهاجرین جنگی پیوست. اما از آنجا که دل در جبهه کاشته بود در اولین فرصتی که تنش به او اجازه داد در سال 1364 به جبهه شتافت که احتمالاً در این مرحله مصدوم شیمیایی گشت و سپس به جزایر مجنون اعزام شد در آن منطقه از ناحیه شکم به شدت مجروح گشت آنقدر که چندین ماه روده هایش در بیرون از شکمش قرار داشتند و هنوز اثرات جراحت بهبودی نیافته بود که راهی فکه شد و پس از آن در عملیات های کربلای 4 و 5 در سمت بیسیم چی حاضر گشت و در منطقه عملیاتی شهرک دوئیجی عراق از ناحیه دست مجروح گشت و در همان ایام به دنبال یک بیماری مجهول دست چپ او را به همراه استخوان ترقوه جدا کردند و علی رغم دردی که مدام می کشید در سال 1367 در کنکور سراسری دانشگاه شرکت نمود و با کسب رتبه 70 در رشته مهندسی شیمی دانشکده نفت آبادان قبول شد و در بهمن سال 1368به عضویت فدراسیون ورزشی معلولین و جانبازان در آمد و در مدت 4 ماه توانست بهترین دونده معلولین کشور شد که به دنبال آن در مرداد ماه 1369 عازم بازی های المپیک جهانی معلولین به کشور هلند گشت که ضمن کسب مقام های سوم و پنجم در دو رشته دو200 متر و100متر، پرچم جمهوری اسلامی را با انگشتان باقیمانده از دست راست به اهتزاز در آورد و سر انجام در آذرماه سال 1369 به دنبال بازگشت همان بیماری مجهولی که منجر به قطع شدن یک دستش گشت جهت درمان عازم خارج از کشور گشت و در آنجا به تشخیص پزشکان بر اثر عواقب بمباران شیمیایی به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد و به دنبال تشییع بی سابقه و عظیمی در شهر اهواز پیکر مطهرش درگلستان فضل شهدای آن شهر به خاک سپرده شد.

دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26469/

Scan to visit this page: