شهید محمود عباس پور
شهید محمود عباس پور


۴ دی ماه ۱۳۶۵
محمود عباس پور
نام پدر : غلامحسين
دانشگاه : آزاد اسلامي واحد تربيت حيدريه
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : دبيري معارف اسلامي
مكان تولد : تربت حيدريه (خراسان رضوي)
تاريخ تولد : 1345/06/01
تاريخ شهادت : 1365/10/04
مكان شهادت : جزيره بوارين
عمليات : كربلاي 4
زندگی نامه

محمود عباس پور در اول شهریور سال 1345 در خانواده ای مذهبی در شهرستان تربت حیدریه متولد شد. تحصیلات ابتدایی و مراحل بعدی را در مدرسه آخوند خراسانی و دبیرستان های امیر کبیر و حاج تقی آقا بزرگ مشهد در رشته فرهنگ و ادب به اتمام رساند و در خرداد 1364موفق به اخذ دیپلم از دبیرستان حاج تقی آقا بزرگ شد.

محمود عباسپور با وجود صغر سن در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در اجتماعات مذهبی، تظاهرات و راهپیمایی ها فعالانه شرکت می نمود وی با ورود به دبیرستان امیر کبیر به عضویت انجمن اسلامی دبیرستان درآمد تا با دیگر دوستان متعهد و مومن در تبلیغ و نشر اهداف انقلاب اسلامی در محیط دبیرستان، درکنار تحصیل، اقدام نماید. در دوران تحصیل با نهضت سوادآموزی همکاری داشت و به فرمان امام راحل قدس سره باتلاش وکوشش خود تعدادی از افراد را از نعمت سواد برخوردار نمود.
محمود عباس پور علاقه زیادی به شرکت در نماز جمعه و جماعات و خصوصا جلسات تلاوت قرآن داشت. در محل سکونت خود ضمن مشورت با چند تن از دوستاش جلسه تلاوت قرآن را برای دانش آموزان خردسال تشکیل داد که در نتیجه با توجه به 3سال تشکیل مداوم جلسات، تعداد زیادی از دانش آموزان شرکت کننده تلاوت قرآن را فرا گرفتند.

درکنار فراگیری دروس، شرکت در فعالیت های اسلامی در سطح مدرسه، همکاری با نهضت سواد آموزی، همکاری با فرمانداری مشهد در زمینه انتخابات و اعزام به جبهه های نبرد از جمله فعالیت های او بود. پس از پایان دبیرستان در سال 1364 در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و سپس مشهد در رشته الهیات و معارف اسلامی مشغول به تحصیل شد. درسال1365 به عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه ازاد اسلامی مشهد به تحصیلات خود ادامه می داد. در ضمن تحصیل در سال 1365 در رشته زبان و ادبیات فارسی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد پذیرفته و افتخار دانشجویی تربیت معلم را پیدا نمود.
محمودعباسپور علاقه زیادی برای رفتن به جبهه و تمایل زیادی برای شرکت در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت و بارها پیشنهاد اعزام به جبهه را درخانواده مطرح می کرد تا این که سرانجام توفیق یافت در لباس بسیجی از پایگاه مقاومت مسجد رقیه سمرقند مشهد پس از کسب آموزش های لازم در پادگان قدس تربت حیدریه باکاروان ویژه اربعین در 31 شهریور ماه1365عازم جبهه های نور علیه ظلمت و عزت علیه ذلت شود. وی مدتی را در غرب گذراند و سپس به جبهه های جنوب منتقل شد تا در شمار نیروهای خط شکن قرار گیرد.

در سازمان دهی نیروهای رزمی لشکر 21امام رضا(ع)،گردان یس، جای گرفت. در اواخر مهر ماه 65 که در مشهد در مرخصی بسر می برد اظهار می داشت که بر حسب نیاز مبرم به آموزش غواصی پرداخته تا از نیرو و توان رزمی خود در آینده استفاده گردد.

وی معتقد بود: «وقتی کسی به جبهه می رود باید متحمل زحمات بیش تری شود تا بتواند اندکی از دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کند.»

وی از این که در جبهه های عزت علیه ذلت حضور پیدا می کرد، بسیار خوشحال بود. او علاقه مند بود همواره در زندگی اش پاک و سالم زیست نماید.

آری او با شرکت در آموزش غواصی، خود را برای عملیات آماده می کرد، تا سرانجام یک عملیات رزمی آبی، خاکی را یافت که بعدها با نام عملیات کربلای 4 با رمز(محــــمد رسول الله) در محور غرب اروندرود و کانال پرورش ماهی بود توفیق شرکت پیدا کرد و در چهارم دی سال 1365 در عملیات کربلای 4 در جزیره بوارین مفقودالاثر شد و پس از ده سال باقیمانده پیکر پاکش به موطنش، مشهدالرضا بازگشت


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26467/

Scan to visit this page: