شهید محسن شيرمحمدي
شهید محسن شيرمحمدي


۲۵ مردادماه ۱۳۶۲
محسن شيرمحمدي
نام پدر : علي محمد
دانشگاه : تربيت معلم
رشته تحصيلي : علوم اجتماعي
مكان تولد : مشهد (خراسان رضوي)
تاريخ تولد : 1342/01/27
تاريخ شهادت : 1362/05/25
زندگی نامه

شهید محسن شیرمحمدی در بیست و هفتم فروردین ماه سال 2431 هجری شمسی در یک خانواده کارگر بدنیا آمد. دوران کودکی را در دامان پرمهر مادر و پدر گذراند او دوران دبستان و راهنمایی را با موفقیت طی کرد. در این زمان محسن وارد سنین نوجوانی می شد. در سال های 75 75 که آغاز حرکت و انقلاب مردم بر – علیه شاه بود این نوجوان پانزده ساله فعالانه در تظاهرات و راهپیمایی هایی که بر علیه رژیم آمریکایی شاه بر پا می شد شرکت می کرد و در بعضی موارد خود نیز یکی از پیشگامان این تظاهرات بود. پس از پایان دوره راهنمایی در سال 75 وارد دبیرستان شد و فعالیت خود را در دبیرستان آغاز کرد او در
کنار درس به مبارزه نیز می پرداخت، از کنار جریانات انحرافی که بوجود می آمد به سادگی نمی گذشت و دربرابر هر جریانی که در مقابل خط امام مطرح می شد قاطعانه می ایستاد.
 بعد از پیروزی انقلاب تمام وقت خود را برای انقلاب و اسلام گذاشته بود و فعالانه در این راه گام برمی داشت، محسن یکی از بنیانگذاران انجمن اسلامی دبیرستان حاج تقی آقا بزرگ بود و به طور جدی با منافقین و سایر گروه های چپ و منحرف که در دبیرستان فعالیت می کردند برخورد می کرد و آن ها را افشا می نمود. با بسیج سپاه پاسداران و حزب جمهوری اسلامی از نزدیک همکاری می کرد ودر کنار این فعالیت ها به ورزش نیز اهمیت می داد، در مسابقات دوومیدانی شرکت می کرد و ظرف مدت کوتاهی در ایستگاه دوومیدانی راه آهن مشهد مقام اول را کسب کرد. با شروع جنگ تحمیلی او که می خواست عازم جبهه شود در هنگام آموزش پایش شکست و برای مدتی خانه نشین شد اما بعد ازآن به درس ادامه داد ودر سال 52 موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد گردید. از اول تابستان سال 52 در بسیج دانش آموزی فعالیت خود را آغاز کرد و در اردوها و برنامه هایی که از طرف بسیج دانش آموزی در نظر گرفته شده بود حضور فعال و مسئولانه داشت.
از آنجا که به معلمی علاقه داشت و به آن اهمیت می داد در کنکور تربیت معلم شرکت کرد و در رشته علوم
 اجتماعی دانشگاه تربیت معلم پذیرفته شد، حدود سه ماه در آنجا مشغول تحصیل شد ولی آنجا نیز روح بزرگ او را اقناع نمی کرد و در نیمه اسفند سال 52 بود که درس را رها کرد و از طریق بسیج سپاه به جبهه اعزام شد، در آنجا به دلیل ایمان و شجاعتش او را برای واحد اطلاعات عملیات )لشگر 7نصر(برگزیده بودند و او نیز کارش را در منطقه عملیاتی والفجر 2 به خوبی انجام داد، پس از پایان عملیات والفجر 2 برای شناسایی و کسب اطلاعات از منطقه عملیاتی والفجر 4 به غرب اعزام شد و بعد از تقریبا چهار ماه و در حالی که کارش در منطقه تمام شده بود به مرخصی آمد.از همان روز اول کاملا مشهود بود که تغییرات کلی در روحیات و حالات او انجام پذیرفته است به طوری که نمازها را خیلی خاشعانه و با یک حالت روحانی می خواند در سجده ها و دعاهای دست خیلی استغاثه می کرد و آرزوی پیروزی انقلاب اسلامی را داشت. با وجودی که بیش از سه ماه در جبهه بود و دوره او تمام شده بود دوباره عازم جبهه شد و در منطقه عملیاتی والفجر 4 به نبرد ادامه داد در عملیات والفجر 4 در کلیه پاتک هایی که از طرف دشمن انجام می شد برعلیه دشمن شرکت می کرد تا اینکه در یکی از همین پاتک ها که در تاریخ 13 مرداد سال 51 از طرف دشمن انجام شد به شهادت رسید.

نحوه شهادت او را دوستان همسنگرش چنین تعریف می کنند: محسن و چند نفر از دوستانش ماموریت داشتند تپه ای را که مشرف به خاکریز خودمان بود حفظ کنند، دشمن خیلی تلاش می کرد که این تپه را اشغال کند زیرا با سقوط تپه خاکریز نیز به دست آن ها می افتاد. محسن و دوستانش قهرمانانه از این تپه دفاع می کردند، در حین نبرد پای محسن زخمی می شود و از تپه پایین می آید، هر چه دوستانش اصرار می کنند به پشت خط برگردد قبول نمی کند و با پارچه ای پایش را می بندد و دومرتبه جلو می رود در این هنگام عراقی ها خیلی نزدیک شده بودند طوری که دیگر جنگ تن به تن شده بودکه ترکش خمپاره ای به سر او اصابت می کند و روح پاکش به آسمان ها پرواز می کند. با شهادت محسن و یکی از دوستانش )خلیل ظفر( و شهامت و استقامت همرزمان او دشمن شکست خورده و عقب نشینی می کند.
شجاعت و نحوه شهادت او برای سایر دوستان و همسنگرانش نمونه و الگوست چرا که آن ها می گفتند بایدمثل محسن جنگید و شهید شد.
 محسن جوانی مسلمان، مخلص، مومن و متعهد بود، امام را از صمیم قلب دوست داشت.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26458/

Scan to visit this page: