شهید مجيد رئيسي دهكردي
شهید مجيد رئيسي دهكردي


۲۰ اسفند ۱۳۶۶
مجيد رئيسي دهكردي
نام پدر : رحيم
دانشگاه : علوم پزشكي تهران اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي : حشره شناسي
مكان تولد : شهركرد (چهار محال و بختياري)
تاريخ تولد : 1339/01/14
تاريخ شهادت : 1366/12/20
مكان شهادت : شهركرد
عمليات : بمباران هوايي
زندگی نامه

شهید مجید رئیسی دهکردی در چهاردهم فروردین 1339 در شهرکرد دیده به جهان گشود. پدرش رحیم رئیسی از کارشناسان دادگستری و همچنین از کشاورزان به نام منطقه بود. شهید رئیسی دوران دبستان خود را در مدرسه ابتدایی شاهپور شهرکرد که بعدها به نام نهم آبان و سپس به زیرک زاده معروف شد، سپری کرد و پس از آن وارد دوران راهنمایی گردید.

از آن جایی که وی در تمامی دوران تحصیلی خود جزء دانش آموزان برتر و شاگرد اول بود برای گذراندن دوران دبیرستان در آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه ملی واقع در تهران شرکت کرد. با این که تعداد داوطلبان ورود به دبیرستان دانشگاه ملی تهران چندین هزار نفر از دانش آموزان تهران و شهرستان های سراسر کشور بود اما وی با رتبه بالایی در این آزمون پذیرفته شد. البته پذیرفته شدن ایشان در آزمون ورودی دانشگاه ملی با توجه به کمبود امکانات آن دوران در شهرکرد و همچنین با توجه به تعداد زیاد داوطلبان از سراسر کشور بسیار قابل تحسین بود. شهید مجید رئیسی دوران چهار ساله متوسطه را در دبیرستان دانشگاه ملی تهران سپری کرد و بلافاصله در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج پذیرفته و مشغول به تحصیل شد.

وی در دوران تعطیلی دانشگاه ها یعنی در زمان انقلاب فرهنگی به زادگاه خود شهرکرد بازگشت و در آموزشگاه کاخ و صنعت واقع در اصفهان دوران آموزشی مکانیک اتومبیل و سپس تعمیرات وسایل الکترونیکی را فرا گرفت. شهید مجید دهکردی در همین دوران در استخر انقلاب اصفهان دوره های آموزشی رشته شنا و غریق نجات را به صورت کامل سپری و مدرک خود را در این رشته دریافت کرد. از آن جایی که به ورزش علاقه بسیار فراوانی داشت در رشته رزمی نیز آموزش های لازم را فرا دید و توانست در مسابقات کشوری آن دوران چندین مدال ورزشی کسب کند.

شهید رئیسی بعد از اخذ مدرک کارشناسی توانست در مقطع کارشناسی ارشد حشره شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده و مشغول به تحصیل شود.

در همین دوران بود که برای گذراندن تعطیلات نوروز به شهرکرد رفت و ساعت 11:20 روز 20 اسفند 1366 در حمله ی جنگنده های رژیم بعثی و بمباران شهرکرد خودرویی که داخل آن بود آتش گرفت و موج انفجار باعث بسته شدن درهای آن شد و ایشان در آتش سوخت و به شهادت رسید.

او شب قبل از شهادتش خواب دیده بود که چند نفر جمع شده اند و می خواهند به زور خورشید را در دهان او بکنند. صبح که شد او این خواب را برای همکلاسی هایش تعریف کرد و همه در تعبیر آن مانده بودند تا آن که مجید به شهادت رسید و تازه معنی خواب را فهمیدند.

شهید رئیسی بسیار انسان دوست و عاشق علم و دانش و ورزش بود و تمام افرادی که ایشان را از نزدیک می شناختند سجایای اخلاقی اش را می ستودند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26440/

Scan to visit this page: