شهید بايرام (مصطفي) دردي كريمي
شهید بايرام (مصطفي) دردي كريمي


۲۵ بهمن ماه ۱۳۶۶
بايرام (مصطفي) دردي كريمي
نام پدر : قدر
دانشگاه : فردوسي مشهد اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مهندسي برق
مكان تولد : روستاي باغلق جرگلان-بجنورد (خراسان شمالي)
تاريخ تولد : 1346/09/07
تاريخ شهادت : 1366/11/25
سمت : فرمانده گروهان
مكان شهادت : ماووت عراق
عمليات : بيت المقدس 2
زندگی نامه

شهید مصطفی کریمی در هفتم آذر ماه سال 1346در روستای باغلق از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد. علاقه و استعداد وی در زمینه های فرهنگی، رزمی و ورزشی بود. دانش آموز ممتاز و زبانزد خاص و عام بود در سال65 در رشته مهندسی قدرت دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد.

زندگی بایرام را در دو سه مورد نمی شود خلاصه کرد. دارای ابعاد مختلفی بود و در زمینه های متفاوتی استعداد شایان توجه ای داشت. اصلا استعداد او در زمینه هنر چشم گیر بود بخصوص در هنر خوشنویسی مهارت داشت و در این راستا فوق العاده پشتکار داشت و می توان گفت روزی نبوده است که او به تمرین نپردازد. در زمینه نگارش و نوشتن هم تجربیاتی داشت به گفته دوستانش در دبیرستان بهترین انشاء ها را می نوشته است در خاطراتش هم استعداد قلمی او در خور توجه است.

او در خاطراتش نوشته است :”برادرم : زندگی بسان دریایی است عمیق و ژرف و انسان موجودی است که در این دریای عمیق به تلاطم امواج خروشان به هر سومی رود از دور ساحل نجات معلوم است، برای رسیدن به آن در کشتی باید نشست …

و در جای دیگر چنین می نویسد:”بگذارید بر لباس سبزمان گل های شقایق برویند بگذارید لباس رزممان کفنمان باشد.”

وی پیوسته در جبهه بود و حضور مداوم و مفید داشت و هر وقت به او نیاز بود بلا فاصله در جبهه حاضر می شد و آنقدر تواضع و فروتنی داشت که تا این اواخر هیچ یک از افراد خانواده اطلاع نداشتند که او چه سمتی در جبهه برعهده داشته است . در این باب ، خویشتنداری او قابل تأمل است و اگر چنانچه از او تعریف می کردی متواضعانه خواهش می کرد از این کار خودداری کنی چون می ترسید که تسلیم هوای نفس شود و یا لکه و خللی در ایمان ناب او به بار آید.

دو بار به شدت در جبهه زخمی شد و مدت ها در بجنورد بستری بود در هر دو بار مجروحیت او وخیم بود ولی او از درد بدن شکایتی نداشت.

این آخرین باری بود که به جبهه می رفت از لحاظ جسمانی وضع مناسبی نداشت و با دست راستش به زحمت می توانست کار بکند. ولی با این وجود در جبهه حضور پیدا کرد و سمت فرمانده گروهان خط شکن را به عهده گرفته بود.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26438/

Scan to visit this page: