شهیدايرج ايزدپناه محمدآبادي
شهیدايرج ايزدپناه محمدآبادي


۱۸ دیماه ۱۳۵۹
ايرج ايزدپناه محمدآبادي
نام پدر : حسين
دانشگاه : علوم پزشكي تهران
مقطع تحصيلي : دكترا
رشته تحصيلي : فيزيوتراپي
مكان تولد : كرمان (كرمان)
تاريخ تولد : 1335/02/03
تاريخ شهادت : 1359/10/18
مكان شهادت : منطقه ساريه خوزستان

ايرج ايزدپناه روز سوم ارديبهشت ماه هزارو سیصد و سی و پنج در شهرستان كرمان متولد شد و دوران کودکی را در همان جا به سر برد و بعد به همراه خانواده اش به تهران آمد. ايرج از همان كودكي و حتي قبل از مدرسه، علاقه فراوان به خواندن نماز و قرآن داشت و به خاطر علاقه به نماز همراه پدرش در نماز جماعت شركت مي كرد. او در دوره تحصیل از شاگردان ممتاز بود و در دبیرستان فعالیت سیاسی را آغاز کرد. او در رشته زبان های خارجه قبول شد ولی بعد از مدتی دانشکده را موافق با مکتب و روح خود ندید و بدین ترتیب به انستیتو شیراز رفت و در آن جا در اعتصابات دانشجویان شرکت کرد؛ در این هنگام کارهای علمی و فرهنگی خود را نیز گسترش داد و به ترجمه مقالات در مجله دانشمند پرداخت. با توجه به علاقه فراوانش به درس در سال 1356، مجدداً در کنکور شرکت نمود و در رشته فيزيوتراپي دانشگاه علوم پزشكي تهران قبول شد. در همین اثنا انقلاب شکوهمند به رهبری امام خمینی(ره) آغاز گردید. ایرج در این هنگام تمام وجودش را وقف انقلاب و رهبری کرد و در تظاهرات شرکت می نمود تا این که انقلاب به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب او جلسات متعددی در مساجد می گذاشت که زمینه حرکت انقلابی بسیاری از مردم در محله خود شد. شهید ایزدپناه از قدرت برنامه ریزی فوق العاده ای برخوردار بود و توانست با تشکیل «کانون فرهنگی آینده سازان» منطقه وسیعی را پوشش قرار دهد. از خلاصه فعالیت های او شرکت فعال در انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی، جهاد سازندگی، مسئول مقطع راهنمایی آموزش و پرورش منطقه 2 و گزارشگر روزنامه اطلاعات می توان برشمرد .

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهید ایزدپناه به جبهه سوسنگرد رفت. او در جبهه از هیچ کاری دریغ نمی کرد تا سال سوم دانشگاه ادامه تحصيل داد و به عضويت سپاه نيز درآمد. چند هفته قبل از شهادت به دلیل آشنایی به مسائل درمانی به بیمارستان سپاه در اهواز رفت. در روز شهادت برای رساندن مقداری دارو به سوسنگرد آمده بود و چون شنید عراق قصد حمله دارد، داوطلب شد تا با دیگر همرزمانش به صورت چریکی جلوی حمله عراق را بگیرند. گروه به راه افتاد و در منطقه «ساریه» بین سوسنگرد و هویزه در کنار رود کرخه با دشمن به نبرد ایستادند. دوازده نفر جلوی گردان تانک عراق ایستادند. حمله عراق شکست خورد و ایزدپناه به همراه یار و برادر همرزمش محمدحسین خانی در روز پنج شنبه هجدهم دی ماه سال 59 به شهادت رسید.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26341/

Scan to visit this page: