شهید احمد اخلاص
شهید احمد اخلاص


۲ خرداد۱۳۶۱
احمد اخلاص
نام پدر : ناصر
دانشگاه : دانشگاه تهران
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مردم شناسي (جمعيت شناسي)
مكان تولد : يزد (يزد)
تاريخ تولد : 1335/01/05
تاريخ شهادت : 1361/03/02
مكان شهادت : خرمشهر
عمليات :  بيت المقدس

احمد پنجم فروردین سال 1335 دیده به جهان گشود . دوران دبستان را در مدرسه تعلیمات اسلامی رمضانی گذراند . دوران دبیرستان را در مدرسه رسولیان به پایان رسید و جهت ادامه تحصیل راهی تهران شد و در رشته تعاون مدرسه عالی بیمه مشغول مطالعه شد و در سال بعد مجددا در کنکور ورودی دانشگاه شرکت نمود و در رشته ی مردم شناسی(جمعیت شناسی) دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت.

او ضمن تحصیل در دانشگاه در شرکت فیلکو مشغول به کار می شود تا اینکه انقلاب گسترش یافته و دانشگاه تعطیل می شود. لذا احمد از فرصت استفاده کرد. همراه با برادرش در کمک رسانی به مردم و رساندن نفت و آذوقه به خانه های دورافتاده شهر تهران می پردازد و بعد از پیروزی انقلاب از ساعت 7 صبح تا 2 بعد از ظهر در شرکت فیلکو کار می کرد و از 5/2 بعد از ظهر تا 8 شب در خبرگزاری پارس مشغول خدمت بود تا اینکه بعد از مدتی با توجه به داشتن زخم معده و ناراحتی دستگاه گوارش و خستگی از کار زیاد ناچار کار خبرنگاری را کنار می گذارد و تنها در شرکت فیلکو مشغول به کار می شود .

در دوران دبیرستان بود که با دکتر پاک نژاد آشنا شد و ایشان مشاور احمد در تمام زمینه ها بودند. علاقه ی او به شهید دکتر پاک نژاد به قدری زیاد بود که هر بار به یزد می آمد تا به دیدار ایشان نمی رفت به تهران باز نمی گشت .

شهید احمد اخلاص همواره از محیط اجتماعی ای که نظام فاسد پهلوی ایجاد کرده بود و جوانان را به سمت بی حیایی و تباهی سوق می داد، رنج می برد و از همان ابتدا در ضمن مطالعه، با دوستان بسیار به بحث و گفتگو می پرداخت و آنان را به مطالعه و رفتن به مجالس مذهبی و دوری جستن از فرهنگ مبتذل غربی حاکم بر جامعه تشویق می کرد .

او در خانه نیز مشاوری برای مادر و برادری خوب برای دیگر خواهران و برادرانش بود به طوری که یک بار خاله او پیشنهاد می دهد تا احمد برای جوانان فامیل در زمینه های مختلف کلاس بگذارد که به تشکیل کلاس نرسید و ایشان به شهادت رسیدند .

شهید احمد اخلاص در دوران تحصیل سختی های زیادی را متحمل شد چنانکه خود او چنین می گوید :حدود 5 سالی است که مجرد زندگی می کنم. 5/3 سال است از خانواده جدا شده ام. در 5 سال محیط مجردی از محیط بی خبری و پادویی بزرگتر ها تا محیط الواطی و محیط خدا و نور و ایمان هر کدام به طور نسبی گذرانده ام و حال در طلب محیطی هستم که بتوانم بهتر رشد کنم، خودم باشم و خودم را بهتر بشناسم ، حس کنم مفیدم، تکیه کنم و تکیه گاهی مطمئن باشم. البته مسلمانم، علاقه مند به اسلام و تقوا، ولی هنوز آن نور و روح ایمان و معنوی را که می خواهم در من به وجود نیامده .


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26335/

Scan to visit this page: