شهید مصطفی پیران
شهید مصطفی پیران


۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۹
مصطفي پيران
نام پدر : محمدجواد
دانشگاه : آزاد اسلامي واحد كرج
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : فقه و حقوق
مكان تولد : كرج (البرز)
تاريخ تولد : 1380/04
تاريخ شهادت : 1399/01/13
مكان شهادت : كرج
زندگی نامه

شهید مصطفی پیران در تیر ماه سال 1380 در کرج متولد شد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ی استقلال به پایان رساند. از همان دوران ابتدایی علاقه ی خاصی به کارهای اجتماعی و بسیج داشت و از دوران راهنمایی جذب بسیج شد. ابتدا در پایگاه شهید اکبرزاده عضو شد و مدتی هم در پایگاه شهید شاکرنیا فعالیت داشت همچنین در فعالیت های جهادی همیشه شرکت فعال داشت. دوران دبیرستان را هم در دبیرستان البرز کرج ادامه تحصیل داد و در دوران تحصیلی از نظر درسی بسیار خوب بود. سال آخر دبیرستان وقتی ایشان برای کنکور آماده می شد سیل گلستان رخ داد و ایشان علی رغم این که برای کنکور آماده می شد ترجیح داد به گمیشان برود و به مردم سیل زده آن جا کمک کند. ایشان تمام دغدغه اش خدمت به مردم و کمک به نیازمندان بود. چندین بار برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها اقدام کرد که خانواده ایشان موافقت نکردند اما ایشان با رسیدگی به خانواده مدافعان حرمی که در سوریه حضور داشتند به نوعی دیگر خدمت می کرد. با شرکت در کنکور موفق شد در رشته فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پذیرفته شود. شهید پیران ورزشکار هم بود و در رشته تکواندو مقام منطقه ای و استانی داشت.

پس از شیوع ویروس کرونا و بعد از دستور حضرت آقا مبنی بر شرکت جوان ها و گروه های جهادی در امر سلامت، ایشان خدمات زیادی در زمینه جلوگیری از ویروس کرونا انجام دادند. روزها در حال ضدعفونی معابر بودند و شب ها در ایست بازرسی تست غربالگری از مردم می گرفتند که نهایتا در 13 فروردین سال 1399 در حین ماموریت و انجام تست غربال گری از مردم هنگام جا به جایی پست با موتور دچار تصادف شده و پس از انتقال به بیمارستان با وجود انجام عمل جراحی به علت شدت ضربه به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

ایشان همیشه خانواده را به حضور در صحنه های انقلاب دعوت می کرد و می گفت: «دربند صحبت های مردم نباشید و برای رضای خدا کار کنید.»


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26260/

Scan to visit this page: