شهید حسن حكيم پور
شهید حسن حكيم پور


۲۱بهمن ماه ۱۳۶۴
حسن حكيم پور
نام پدر : اذن الله
دانشگاه : آزاد اسلامي واحد اردبيل
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : معارف اسلامي
مكان تولد : روستاي درآباد اردبيل (اردبيل)
تاريخ تولد : 1347/02/01
تاريخ شهادت : 1364/11/21
مكان شهادت : اروند رود
عمليات : والفجر8

شهید مورخ و مورخ عارف حسن حکیم پور در سال 1347 در روستای درآباد از توابع اردبیل و در میان خانواده ای مذهبی و علمی چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اردبیل گذراند و در 17 سالگی وارد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رشته ی معارف اسلامی شد. او فرد مومن و بیدادگری بود که از سنین 14 سالگی دست به مطالعات عمیقی زد و در 17 سالگی شروع به تالیف مجموعه ی عظیم تاریخ تمدن جهان قبل از اسلام و عده ای دیگر از مقالات علمی فلسفی و اجتماعی و سیاسی و دینی نمود. آثار وی به تحقیق یکی از پرمحتواترین و در عین حال گرانمایه ترین آثار تاریخی و اجتماعی و سیاسی موجود در جهان است که متاسفانه عشق به شهادت کار او را ناتمام گذاشت. اما با این حال آثار به جا مانده ی وی که محصول عمر کوتاه شهید است در نوع خود کم نظیرترین بلکه بی نظیرترین آثار تاریخی مکتوب در عصر ماست. او شاعری بود عارف و سخن وری بود بی باک و مورخی حقیقت جو.

به طور خلاصه او با آثار بیدارگر و سخنرانی های بیدارگر خود روح اسلامی زا بر کالبد فسرده و مرده ی امت مسلمان دمید. او بیدارگر نسل جوان و شریعتی دوم جامعه ی ما بود و دردمندی ناآشنا و تنها در میان خس و خاشاک و کوی تفتیده و تشنه ی انقلاب 81 هجری که با آبیاری او دگر باره پیام وی، خون وی و شهادت وی کویر تشنه را آب داد. برادر شهید حین حکیم پور فهامه ای از تبار روزگار و علامه ای از اقیانوس معرفت و عرفان بود که برای بار سوم در هفتم آذرماه 64 با کاروان راهیان کربلا عازم جبهه های نبرد گردید و در بیست و یکم بهمن ماه سال 64 در عملیات پیروزمندانه ی والفجر8 در منطقه ی اروند رود به سیل عظیم و اقیانوس مواج جامعه و بر پیکر فسرده و پژمرده ی انقلاب61 عاشورا خون جهاد و حیات تزریق نمود و با هجرت جاودانه ی خود به شهادت رسید و مرگ سرخ را بر مرگ سیاه ترجیح داد. آثار او به جامعه ی اسلامی ایران یادگاری است که شهید حکیم پور با قطرات خون سرخش یادگاری را آراست.

وی علاوه بر سخنرانی های متعدد، مقالات و کتاب های متعددی دارد که عبارتند از:

1-مجموعه ی تاریخ تمدن(1-تاریخ عرب قبل از اسلام 2-تاریخ تمدن ایران باستان 3-تاریخ تمدن چین باستان 4-خلاصه ی تاریخ تمدن خاورمیانه قبل از اسلام 5-تاریخ تمدن جهان قبل از اسلام 6-پژوهشی در تاریخ7-فلسفه ی خاورمیانه قبل از اسلام 8- دوران تمدن(پیدایش تمدن و بشر 2جلد)

2-کتاب های غیر تاریخی(1-اصلاح و مصلح2-ستاره های شوم(قسمت اول کمونیزم)3-الشرح الاسماء فی القرآن 4-مجموعه ی یادداشت ها و وصیت نامه ی شهید و مقالات متعدد دیگر

وصيت نامه شهيد حسن حكيم پور

بسم الله الرحمن الرحیم

دنیای فانى مى‌گذرد و اين عمل ماست كه پيش انسان ها باقى مى‌ماند و سزد ما را كه اين دار گذر به ياد خدا باشيم و از چشمه مواج واقعيت‌ها و حقايق سر درآوريم و با شعور مرموز «وحى» اتصال يابيم و با اتصال به سجايا و مكارم اخلاقى جان خود را به طبق اخلاص بگذاريم.

بگذار كسانى كه منفور در نزد خدا هستند مردمان دنيا را زجر و شكنجه دهند، بگذار هابيل‌ها كشته شوند بگذار دل ها شكسته شوند، بگذار خون‌ها جارى شود، بگذار ايتام بى‌سرپرست بمانند، بگذار انسان هاى پليد درخت انسانيت را از ريشه بخشكانند، بگذار ما قطعه قطعه شويم، بگذار قابيليان دهر بر محمديان زمان بشورند و آنان را در شعوب بفشارند، بگذار سرها بر نيزه‌ها شود و حقوق حقه على‌ها، حسين ها بر باد شود، بگذار زنان با زيور آلات سوار بر اسب هاى زرين با هيبتى فريبنده در سنگ فرش هاى خيابان قدم بردارند، بگذار ميثم ها زبان بريده شوند و بگذار ما با درد و انكسار قلب كشته شويم اما سرانجام ابابيل با سجيل به بدرقه ‌آنان خواهد رفت و آنان را مأكول‌ خواهند ساخت و ابرهه ها، حجاج ها، معاويه‌ها، ابوجهل‌ها، خسرو پرويزها، نرون‌ها، آتيلاها، چنگيزها، داريوش ها، هيتلرها، كيس ها، كارترها، ريگان‌ها، گورباچف ها، برژنف ها، استالين‌ها، قلدرهاى سپيد كوهى به سزاى اعمالشان خواهند رسيد ما مى‌رويم كه به واقعيت محض انسانيت اسلامى عينيت ببخشيم و معلوليت روحانى و عرفانى را در فضاى گلخون ايران بر پا سازيم و ما مى‌رويم كه خون شهداى سنگرهاى خونين كربلا را از حلقوم ستمگران و خونخواران بستانيم.

آرى ما مى‌رويم به ديدار حق براى وصل به عالم جاويدان. ما مى‌رويم و مى‌ميريم اما زير ذلت نمى‌رويم ما مى‌جنگيم و ريشه افراد خور و خواب و شهوت را مى‌كنيم و سرملياردرهاى خونريز را بر باد مى‌دهيم. توطئه‌گران، اخلال‌گران، دشمنان اقتصادى سازمان‌هاى تخدير عقائد فكرى و فرهنگى را نابود مى‌كنيم و كشور وسيع و بزرگ ايران را به بلندى عظمت و شكوه و كرامت و اسلاميت و تعليم و تعلم مى‌رسانيم. ما مى‌رويم و به خون خود مى‌غلطيم تا ناموسمان، شرفمان، عزتمان، ميهنمان، مكتبمان و آرمان‌مان حفظ شود و عيب ندارد كه در راه مكتب اسلام و احياى قرآن و مفاهيم الهى آن خون بدهيم تا صحيفه‌هاى نور مواج قرآن در گستره گيتى نشر شود و حقايق هستى آشكار شود. اخلاق و كردار و رفتار و پندار و افكار شما در خط سير الهى منسجم شود و راه ما را ادامه دهيد تا دشمنان كوردل از ديدن سنگرهاى خونين خالى ما به وجد نيايند و شرف و عزت و عقيده شما را پامال سازند. با جان و دل از مكتب و ميهن خود دفاع كنيد و ضد انقلابيون و نق زنان و سرمايه داران خونخوار و جاسوسان ادارى و دستگاه هاى دولتى و نزول خواران و محتكرين و ايادى بيگانه را بكوبيد و بغاه را از سرزمين ايران برداريد. به اميد پيروزى و سربلندى اسلام و مسلمين و طنين افكندن نداى الله‌اكبر بر بلندى ارتفاعات بزرگ جهان از اندونزى گرفته تا آمريكاى ‌شمالى و جنوبى و تا سيبريه و بريتانيا و آفريقاى جنوبى و برينگ و به اميد پيروزى نهائى اسلام بر كفر جهانی.

شب چهارشنبه 4 آذر 1364 ـ حسن حكيم پور



دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26252/

Scan to visit this page: