شهید ليلا قريشي
شهید ليلا قريشي


۸ بهمن ماه ۱۳۶۵
ليلا قريشي
نام پدر : رضا
دانشگاه : دانشگاه تهران اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : علوم گياهي
مكان تولد : خمين (مركزي)
تاريخ تولد : 1345/01/01
تاريخ شهادت : 1365/11/08
مكان شهادت : خمين
عمليات : بمباران هوايي

شهیده لیلا قریشی در اولین روز از فروردین‌ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان خمین در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی چشم به جهان گشود. او در دامان مادری وارسته و پدری فرهیخته پرورش یافت. در سن هفت ‌سالگی به مدرسه رفت و دوران تحصیل را از ابتدایی تا پایان دوره متوسطه گذراند و در رشته علوم تجربی موفق به اخذ دیپلم شد. سپس در آزمون سراسری سال ۱۳۶۴ در رشته علوم گیاهی دانشگاه تهران قبول و به تحصیل مشغول شد.

رفتار و اخلاقش براي هر كسي كه او را ديده بود و مي شناخت خاطره بود. صحبت كردن، نماز خواندن او همه اش خاطره بود. آرزو داشت پزشك بشود تا خادم اجتماع باشد. در جلسات مذهبي شركت فعال داشت و برنامه هاي مذهبي صدا و سيما مخصوصا برنامه هاي آقای قرائتي را به طور كامل گوش مي داد و نكاتي را هم يادداشت مي كرد.در تمام دوران انقلاب در راهپيمايي ها شركت مي كرد و نسبت به ضد انقلابيون سخت متنفر بود. از كسي كه بر خلاف رهنمودهاي ولايت فقيه عمل مي كرد بسيار ناراحت مي شد و سعي مي كرد با دليل و برهان طرف مقابل را به صلاح دعوت كند. در بسيج فعاليت را داشت و در جلسات كمك به رزمندگان شركت مي كرد و تمام افراد خانواده و بستگان را به رفتن جبهه يا حداقل كمك به رزمندگان تشويق و ترغيب مي كرد. افكار و ديدگاهش براي پيشرفت اسلام قابل تحسين بود .

در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ جهت دیدار با خانواده به شهرستان مراجعه کرده بود که در هشتم بهمن‌ماه طی حمله هوایی عراق به شهرستان خمین همراه با مادرش شهیده عذرا مالکی به درجه رفیع شهادت رسیدند. پیکر مادر و فرزند شهید در گلزار تیدجان خوانسار به خاک سپرده شدند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26181/

Scan to visit this page: