شهید سید عمار موسوی مشعشعی
شهید سید عمار موسوی مشعشعی


۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷

شهید سید عمار موسوی مشعشعی

 وی فرزند سید جبار است که در تاریخ پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۶ قبل از پایان جنگ تحمیلي در خانواده اي متدین  ازسلالة پاک مشعشعیان موسوي در منطقه محروم کوي علوي به دنیا آمد.

وي که فرزند دوم خانواده است، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان منطقه به پایان رساند و برای گذران دوره متوسطه به هنرستان شهید براتي منتقل شدند.

پس از اخد دیپلم شهید سید عمار موسوی مشعشعی در سال 1394 به پیشنهاد دوستانش بعد از شرکت در کنکور، در رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی سوسنگرد پذیرفته شد.

به خاطر هوش بالایی که داشت معدلش همیشه بالای ۱۷ بود. اما تقدیر بر این شد که سید عمار با شهادت ترم آخر را به پایان نرساند.

این جوان اهوازی پس هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم نورانی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به این کشور رفت و به نبرد با دشمنان اسلام پرداخت.

در آخرین ماموریت در حالی که در فرودگاه نظامی T4 (تی فور) واقع در استان حمص سوریه مستقر بودند در تاریخ بیستم فروردین ماه سال 1397 ساعت۱۲:۴۰ به وقت ایران و ۴۰ دقیقه بامداد به وقت محلی، مورد تهاجم ناجوانمردانه موشکی رژیم اشغالگر صهیونیستی و اصابت ترکش موشک قرار گرفت و به آرزوی قلبی اش که شهادت در راه خدا بود رسید.

پیکر مطهر شهید سید عمار موسوی مشعشعی در تاریخ بیستم فروردین ماه سال 1397 ابتدا به دمشق منتقل شد و در روز بیست و یکم وارد تهران و از آنجا وارد زادگاهش اهواز ‎شد.

پیکر این شهید والامقام روز چهارشنبه  22 فروردین ماه سال 1397 از درب منزل این شهید در کوی علوی اهواز تا مسجد امام علی (ع) کوی علوی اهواز تشییع شد.

پس از تشییع و وداع پیکر پاک شهید سید عمار موسوی مشعشعی به علی بن مهزیار اهوازی انتقال یافت و در جوار 8 شهید گمنام دفاع مقدس آرام گرفت.

پدر شهید می گوید: هر چه از خصوصیات اخلاقی او بگویم کم گفته ام، او خوش اخلاق، خوش رفتار و خوش گفتار بود و با مادر، برادرها و خواهرهایش بسیار مهربانی می‌کرد. من بعد از شهادت او و از درد و دل‌هایی که مردم می‌کردند متوجه شدم که او به دیدار تمام مستمندان این منطقه می‌رفته و به آنها پول و لباس می‌داده. اخلاق او در دوران طفولیت، در دبیرستان و در همه سال‌های عمرش نمونه بود، همه مردم او را دوست داشتند، تا جایی که تشییع شهید آنقدر شلوغ بود که حتی کف خیابان دیده نمی‌شد. درست است که پسر من شهید شده اما به او افتخار می‌کنم.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26116/

Scan to visit this page: