شهید مرتضی زارع کتایونچه
شهید مرتضی زارع کتایونچه


۱۶ آذرماه ۱۳۹۴
شهید مرتضی زارع کتایونچه متولد شهرستان «خورزوق» از توابع شهر«برخوار» اصفهان می باشد، وی در دوم تیر ماه ۱۳۶۴ در خانواده ای مذهبی متولد شد. دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در محل زادگاهش گذراند و در سال ۱۳۸۱ وارد هنرستان فنی (ابو علی سینا) شهرستان برخوار شد و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دوره پیش دانشگاهی در رشته ادبیات شد.
در سال ۱۳۹۲ در رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور دولت آباد پذیرفته شد و در زمان شهادت، دانشجوی این دانشگاه بود. وی دارای چهار خواهر و یک برادر است، مرتضی فرزند چهارم خانواده می باشد. شهید مرتضی زارع در ۱۷ ربیع الاول سال ۹۲ شمسی مقارن با تولد حضرت محمد(ص) ازدواج نمود.
همسر وی، او را همسری مهربان برای خود و پسری دلسوز برای مادرش می داند و می گوید، مرتضی در زمان بیماری مادرم از هیچ کمکی برای ما فروگذار نکرد. شهید مرتضی زارع در ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۹۴ در عملیات مستشاری در سوریه به دست گروه تروریستی تکفیری داعش به درجه شهادت نائل آمد و ۳ روز پس از شهادتش در ۱۹ آذر ماه، این واقعه به خانواده اش اعلام شد.
وصیت نامه شهید مرتضی زارع
حرف های دلش به مسئولاننداشتن اقتدار لازم در مسئولان دولتی باعث می شود کشورهای اطراف تصور بکنند ما از آرمان هایمان کوتاه آمده ایم و باعث میشود این تعداد شهید بدهیم، بهترین جوانانمان مجبور میشوند از نزدیک و مستقیم وارد جنگ با دشمن شوند تا آن ها دست از باورهای غلط خود بردارند و اگر این رفتارهای اشتباه نباشد؛ ایران نهایتاً ضررهای مستشاری را متحمل می شود نه جانی.

گپ و گفتگو با شیطان بزرگ ادعای داعش را مبنی بر این که داعیه دار دشمنی و جنگ با آمریکا و احیای اسلام است بیشتر کرده و تصور باطل آن ها مبنی بر دوستی ایران با آمریکا پررنگ تر شده، که این اتفاقات نتیجه ای ندارد جز افزایش ادعاها و در نهایت اصرار بیشتر داعشی ها بر جنایاتشان.

همسر شهید ادامه داد: همانطور که امام خمینی (ره) فرموده اند؛ کسی که می هراسد شهادت مکتب او نیست، گفت: امام خمینی(ره) همچنین فرموده اند: اگر دشمن خندید بدانید کار شما اشتباه بوده و اگر ناراحت شد بدانید کار شما درست بوده است، امیدوارم مسئولان و دولتمردان ما نیز این موضوع بسیار مهم را متوجه باشند و گرفتار خواب غفلت نشوند.

خانم طینه زاده در پایان به سؤال دلیل رفتن نیروهای ایران به جنگ با داعش در سوریه پاسخ داد و گفت: اعزام نیروهای ایرانی به سوریه علاوه بر دفاع از مظلومیت و انجام وظیفه؛ دفاع از ایران و جلوگیری از ورود دشمن به خاک و مرز ایران اسلامی است.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26100/

Scan to visit this page: