شهید زهرا زندي زاده
شهید زهرا زندي زاده


۶ مردادماه ۱۳۵۶
زهرا زندي زاده
نام پدر : عباس
دانشگاه : دانشگاه اصفهان اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : شيمي
مكان تولد : اصفهان (اصفهان)
تاريخ تولد : 1330/05/01
تاريخ شهادت : 1356/05/06
مكان شهادت : اصفهان

زندگی نامه

بانو مجاهد شهید زهرا زندی زاده در اول مرداد ماه سال 1330 در اصفهان در دامان خانواده ای مذهبی و پیرو اهل بیت متولد گردید. او از همان کودکی تجسمی از وقار و حیثیت یک دختر نمونه ی مسلمان بود و در آن دوران سخت بی دینی او از دین و دین باوری سخن بر زبان می راند، او تحصیلات خود را تا اخذ کارشناسی در رشته ی شیمی دانشگاه تهران ادامه داد و در تمام این مدت با آنکه قانون منع حجاب در همه ی مدارس کشور به سختی اجرا می شد هرگز حجاب را از سر نیفکند و با درس خواندن و رتبه ی همیشه ممتازش نه تنها بر دهان همه مهر سکوت نشانده بود بلکه زبانه ستایش همه را بر خویش گشوده بود تا آنجا که رتبه ی اول آزمون سراسری دانشگاه را نیز از آن خود ساخته بود. او در کنار درس و علم آموزی سر سختانه در برابر مواضع رژیم پهلوی ایستادگی می نمود و در تمام دوران تحصیل با حضور در انجمن اسلامی و تشکیل کلاس های عقیدتی و قرآن و …. روح خویش را در فضای عبودیت پرورش می داد و با ورود به دانشگاه فعالیت های سیاسی، مذهبی این بانوی صاحب اندیشه فزونی یافت. او با تفکر و تدبر در قرآن و دیگر کتب مذهبی سطح بینش و آگاهی خویش را می افزود و در این راه دست به نوشتن مقالات گوناگون و حتی اشعار انقلابی نمود، اما همچنان روز به روز بر تعداد پرسش هایی که ذهن پر فروغش را مشغول می ساخت افزوده می گشت تا آنکه پاسخ این سوالات را با پیوستن به گروه خداجوی مهدویون دریافت و بدین گونه زندگی محض و لبریز از مبارزه ی خویش را آغاز نمود. وی به مدت سه سال مبارزه ی خود را در ابعاد سیاسی نظامی فرهنگی و ایدئولوژیک با رژیم سفاک پهلوی و گروهک های منحرف ادامه داد تا آنکه سرانجام به همراهی تنی چند از همرزمانش توسط ساواک دستگیر گردید و پس از چندی آزار و شکنجه به طور صوری از زندان آزاد گردید، اما این در حالی بود که ساواک همچنان آنان را تحت نظر داشت تا آنکه با ساختن یک صحنه ی تصادف ساختگی در جاده ی مشهد مجددا به ساواک و زندان های مخوف آن بازگردانده شد و پس از شکنچه های فراوان در تاریخ 6/5/56 به دست رژیم به شهادت رسید و این در حالی بود که او فصل شکفتن را به خوبی تجربه کرده بود و روح بزرگش دیگر در این تن زخم دیده و رنج کشیده نمی گنجید. او شهادت را تجربه کرد تا آنکه صداهایی که از اقصا نقاط تاریخ برخاسته بود هرگز نمیرد و خفه نگردد. او شهادت را برگزید تا به فصل غبودیت پیوند خورد و در جاده اهل بیت قدم بگذارد.



دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/26057/

Scan to visit this page: