شهیدناصر علواني
شهیدناصر علواني


۱۸شهریور ۱۳۶۱
ناصر علواني
نام پدر : عبدالزهرا
دانشگاه : شهيد چمران اهواز اصلي
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : تعليم و تربيت
مكان تولد : سوسنگرد (خوزستان)
تاريخ تولد : 1337/01/01
تاريخ شهادت : 1361/06/18
مكان شهادت : كوشك
  • وصيت نامه شهيد ناصر علواني

بسمه تعالی

«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ»

«به درستی که خدا دوست می دارد آنان را که کارزار می کنند در راهش صف زده(منظم) گویا که ایشان اند بنایی استوار ساخته شده.»

پس از درود و سلام بر امام امت بزرگ مان خمینی عظیم و دعا برای رزمندگان اسلام و سایر کسانی که برای اسلام و مسلمین در حال جهاد و مبارزه و تلاش هستند.

همان طوری که در آیه ی قرآنی بالا قید کرده ام، خداوند انسان هایی را دوست می دارد که در راهش جهاد کنند و تنها چیزی که می توانستم با آن خدایم را خوشحال کنم هاد در راهش بود. و ای مسلمین! بدانید که به خدا قسم این جهاد راهی بس شیرین است و اگر بخواهید خدای خود را خوشحال کنید و خدا را دوست بدارد، در راهش به جهاد برخیزید.

در زندگی خود چیزی نیافتم جز خطاکاری و معصیعت و از خدا طلب مغفرت می کنم که از گناهان و خطاهای من بگذرد. خدا این خانواده های شهدا و مفقودین را ان شاءالله صبری بس بزرگ عنایت کند که در عمل ثابت کردند که اینان صابران اسلام هستند و با این عمل خود روی اسلام و مسلمین را سفید کردند. و از شما امت اسلام خواهانم که از جمهوری اسلامی و امام امت، خمینی(ره) طرفداری کنید که همانا این ها بار دیگر اسلام واقعی را زنده کردند. در آخر برای امام امت خمینی عظیم و آیت الله مشکینی. و تمام کسانی که در راه خدا تلاش می کنند دعا کنید.

در ضمن از خانواده های عزیزم خواهانم که برایم ناراحت نباشید زیرا که این راهی است که تمامی انسان ها باید بروند و چه بهتر این رفتن ما در راه خدا باشد و از تمام دوستان و آشنایان خواهانم که مرا ببخشید.

اگر اذیت و یا آزاری از من دیده اند، مرا حلال کنند و از تمامی برادران التماس عا دارم.

والسلام

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

بنده گناه کار و حقیر ناصر علوانی


زندگی نامه

شهید ناصر علوانی در اول فروردین سال 1337 در سوسنگرد به دنیا آمد. وی در نوجوانی از افراد فعال مسجد و مذهبی شهرستان به شمار می رفت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مستمر در مسجد و مطالعات مداوم با امام خمینی(ره) آشنا شد و مبارزه اش با رژیم شاهنشاهی از همان دوران آغاز شد.

به منظور آگاهی دادن به هم سالانش کتابخانه ولی عصر(عج) را در مسجد جامع راه اندازی کرد و کلاس های تدریس عقاید و آموزش قرآن را تشکیل داد. وی پس از استخدام در آموزش و پرورش با جذب دانش آموزان، آن ها را با انقلاب و حضرت امام(ره) آشنا می کرد و همیشه می گفت: «ابتدا و انتهای امور باید مساجد باشد.»

یکی از دوستانش نقل کرده است: «شبی اطلاعیه های حضرت امام را قرار بود با هم پخش کنیم. او آن ها را زیر پیراهن خود پنهان کرده بود. در همین موقع چندین افسر شهربانی در حال گشت سر رسیدند، او آن قدر خونسرد و آرام با موضوع برخورد کرد و آن ها بدون هیچ گونه شکی به راه خود ادامه دادند. وقتی آن ها رفتند به من گفت: «اگر خودت را به خدا بسپاری در همه ی کارها موفق خواهی شد.»

با هزینه شخصی به قم سفر می کرد و کتب دینی و اعلامیه های امام(ره) را به سوسنگرد انتقال می داد و چندین می داد و چندین بار نیز نزدیک بود توسط ساواک دستگیر شود.

با شروع حنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران در آمد و به جنگ با ایادی شرق و غرب و مزدوران بعثی پرداخت. در جبهه نیز در کنار جنگ با دشمن به تحصیلاتش ادامه داد. ایشان دانشجوی رشته تعلیم و تربیت دانشگاه شهید چمران اهواز بود. وی در نهایت پس از مبارزه مداوم در راه اعتلای اسلام و جنگ با دشمنان انقلاب خون سرخش در جبهه ی کوشک در تاریخ 1361/6/18 تقدیم حق نمود و روح پاکش تا عرش پرواز کرد.

<head< head=””> </head<>



دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25971/

Scan to visit this page: