شهیدسیداسماعیل سیرت نیا
شهیدسیداسماعیل سیرت نیا


۱۶آبان ماه ۱۳۹۴

تاریخ تولد: 1357/4/23

محل تولد: رشت

تاریخ شهادت: 1394/8/16

محل شهادت: سوریه

وضعیت تأهل: متاهل

زندگینامه

سیداسماعیل سیرت نیا متولد بیست وسوم تیر ماه سال ۱۳۵۷ اصالتاً اهل شهر رشت و ساکن تهران بود. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود که در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود.
اواز نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ محسوب می شد که در عملیات مستشاری در سوریه در جریان عملیات محرم هفدهم آبان سال 1394 و در نزدیکی حلب به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا(س) در سن 37 سالگی به شهادت رسید.
پیکر این عزیز در ستاد تیپ عملیاتی سپاه محمد رسول الله تشییع و سپس در زادگاهش شهر رشت تشییع و تدفین شد.

وصیت نامه

بسمه تعالی
اللهم لبیک، اللهم لک لبیک، ان‌ّالحمده و نعمته لک و الملک لا شریک لک لبیک
اللهم صل علی محمد و آل محمد(ص) واجعلنا به اعونا الصاحب الاعصر و الزمان(عج) بقیه‌الله الاعظم و المستشهدین مدافع من حرم الله
حال که بحمدلله گذر زمان همچون نهر جاری ما را به اینجا رساند که شیر پاک مادر عزیزم و لقمه پاک پدر سید و گرانقدر و دعای خالصانه مادران و همسران گرانقدر شهداء که جلسات و مراسمات پاسداشت عزیزانشان را برای خدا و ادای بر نائب خاص امام زمانش(عج) در شهر رشت و استان گیلان برگزار نمودم که ان‌شاءالله از روی خلوص و برای غیر الله نبوده باشد این سعادت نصیب شد که وصیتنامه‌ای کوتاه قبل از سفر و اعزام به سرزمین دمشق و دیار شام همین‌جایی که دل امام مظلوم‌مان حضرت سجاد(ع) و عمه سادات را آزردند، بنویسم.
حال در پوست خود نمی‌گنجم که ملقب به اسم زیبای مدافع حرم اهل بیت(ع) و حرم عمه سادات حضرت زینب کبری(س) شده‌‌ام، لقبی که ابتداء فقط زیبنده جناب حضرت عباس ابن‌ علی و پسر رشید حضرت فاطمه(س) ام‌البنین است. حقیر چند مطلب مهم را خواهش دارم پس اینکه لیاقت شهادت دفاع از حرم‌الله را یافتم هر آنکس که این را می‌خواند بهره‌مند شود.
به همسر عزیز و مهربانم که در روزگار و عصر این دنیا، تحصیلات و نسبت و وجاهت ظاهری و ثروت که جزءاصلی‌ترین فاکتورهای بله عقد و زندگی است پشت پا زد و فقط سر سفره عقدمان که در حرم حضرت امام خمینی(ره) بود به رضایت مادر سادات حضرت بانوی عشق و مادر بی مزارمان فاطمه زهرا(س) بله رضایت داد و در همه سیر زندگی، نبود و بود، فقر و نداری را برای رسیدن به اهداف الهی و انقلابی‌ام تحمل کرد و بلکه تنها پشتیبان و مدافع و همچنین موتور محرک این اقدامات بود.
هشت یادواره شهدا، برگزاری مراسمات بصیرت‌افزایی در فتنه 1388 و پس از آن، حضور در همه عرصه‌های نبرد خونین برای انقلاب از فتنه 1388 تاکنون و تحمل رنج و زخم زبان افراد ناآگاه و مریض و تحمل دوری و تنهایی خودش بخاطر سربلندی در روز قیامت در محضر مادر بی مزارمان، گاهی آنچنان غریب و مظلومه بودی که جدای از تحمل دوری‌ام و نبودن‌هام، زخم زبان‌های نزدیکانت را با ظاهر دلسوزی باید می‌شنیدی و دم بر نیاوری که کسی به زبان نیاورد که همسرم کم آورده است. همنشینی با همسر و مادر شهیدان گوارای جان نحیف و خسته‌ات باد همسر پاک و مهربانم.

 


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25896/

Scan to visit this page: